رفتن به محتوای اصلی
معرفی و انتخاب رشته گرافیک

معرفی و انتخاب رشته گرافیک

ذوق هنری، توانایی کار با نرم افزار و خلاقیت، از جمله عناصر لازم برای یک گرافیست است. انتخاب رشته گرافیک معمولاً از اولویت های افرادی است که به سراغ کنکور هنر می روند. رشته ای جذاب با بازار کار مناسب که البته باید تمام ابعاد آن را به خوبی شناخت و سپس به سراغ انتخاب آن رفت.

رشته گرافیک

در یک تعریف کلی، گرافیک را می توان اینگونه بیان کرد: تصاویر یا طرح های تصویری بر روی برخی از سطوح مانند دیوار، بوم، صفحه نمایش، کاغذ یا سنگ برای اطلاع رسانی، نشان دادن یا سرگرمی. در عصر معاصر، گرافیک شامل نمایش تصویری داده ها، مانند طراحی و ساخت کامپیوتر، در چیدمان و گرافیک، و همچنین در نرم افزارهای آموزشی و تفریحی است. تصاویری که توسط یک کامپیوتر تولید می شوند، گرافیک کامپیوتری نامیده می شوند.

گرافیک اغلب متن، تصویر و رنگ را ترکیب می کند. طراحی گرافیکی ممکن است از انتخاب، ایجاد یا ترتیب تایپوگرافی صرفا به عنوان یک بروشور، آگهی، پوستر، وب سایت یا کتاب بدون هیچ عنصر دیگر باشد. واضح بودن یا ارتباط موثر می تواند هدف باشد، ارتباط با دیگر عناصر فرهنگی ممکن است مورد جستجو قرار گیرد یا صرفا ایجاد یک سبک متمایز مورد هدف باشد.

ارشد رشته گرافیک (ارتباط تصویری)

رشته گرافیک در دفترچه های کنکور با عنوان ارتباط تصویری نیز شناخته می شود. در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های این رشته عبارتند از:

  • ارتباط تصویری
  • تصویر متحرک (انیمیشن)
  • تصویرسازی

دکتری هنر (گرافیک)

این رشته از جمله گرایش های دکتری هنر محسوب می شود.

بازار کار رشته گرافیک

فارغ التحصیلان در مقاطع مختلف (دیپلم گرافیک، کاردانی گرافیک، لیسانس گرافیک و …) قادر به حضور موثر در بازار کار به عنوان طراح، مدیر هنری، مدیر تبلیغات و … هستند. لازمه حضور موثر برای فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار، آشنایی با متدها و نرم افزارهای روز است که در چارچوب تحصیلات رسمی ارائه نمی شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا