Skip to content
سن رؤسای دانشگاه‌ها

سن روسای دانشگاه ۱۰ سال جوانتر شده است

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، بر جوان‌گرای و انتخاب نخبگان جوان در مسئولیت‌ها تاکید کرد، گفت: در انتصابات یک سال و نیم گذشته، رؤسای دانشگاه‌ها متوسط ۱۰ سال نسبت به پیشینیان خود جوان‌تر هستند.

دکتر منصورغلامی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی، سیاسی و علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه موضوع توجه به جوانان و بیانیه اخیر مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم محور اصلی است، بیان کرد: باید به دست خودمان این امانت‌ها را به دست جوانان بدهیم.

سن رؤسای دانشگاه‌ها

ایشان همچنین گفت: در زمان حال، ۲۵% از اعضای هیئت علمی زن هستند و طی پنج سال گذشته، ۳۸ % استخدام‌های اعضای هیئت علمی زنان بودند، که به تدریج به مدیریت‌ها نیز راه می‌یابند. ضمن اینکه در وزارت علوم، تحقیقات وفناوری چهار تا پنج مدیر کل از زنان هستند. سن رؤسای دانشگاه‌ها

دکتر منصورغلامی در بخش دیگری از سخنان خود کانون‌ها و انجمن‌های علمی را مجموعه بسیار ارزشمندی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه این انجمن‌ها و کانون‌ها جمع زیادی از دانشجویان را به سمت فعالیت اجتماعی و فرهنگی می‌کشانند، ارزشمند است.

دکتر غلامی با بیان اینکه نیاز است تا تشکل‌های صنفی اعضای هیئت علمی با صبر و حوصله جایگاه خودشان را نشان دهند، بیان کرد: تشکل‌های صنفی اعضای هیئت علمی‌بایستی جایگاهشان را از باب اینکه حرکت آنها کارشناسی و هم‌افزایی است، اثبات نمایند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ ما دانشجویان با شرایط علمی آموزش می‌دهند، گفت: آموزش‌های کاربردی ما محدود به چند دانشگاه مانند علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای است.

همچنین در ادامه گفت: اینکه بخش بیرونی نمی‌تواند بلافاصله فارغ التحصیلان را به کار گیرد، بخشی برای آن است که باید ببینیم، آنها ساز و کاری با سطح آموزش ما دارند یا نه، البته با استفاده از برنامه‌های مهارت‌افزایی سعی شده که این سازوکارها به شکلی تدبیر شود.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه دانشگاه‌های ما رویکرد خوبی به سمت حل مسائل کشور دارند، بیان کرد: کنسرسیومی از دانشگاه‌های بزرگ کشور با سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد گردیده؛ قرارداد کلانی برای حل مسائل محیط زیستی منعقد گردیده و احیای دریاچه ارومیه، تالاب انزلی، موضوعات خشکسالی و کم آبی و ریزگردهای خوزستان جزو برنامه‌ها است.

دکتر غلامی با اشاره به موضوع ساماندهی آموزش عالی در کشور و اجرای آن از سال آینده اظهار کرد: اساتید و دانشجویان همه بایستی برای این تحقق مهم تلاش کنند و جامعه نیز باید این موضوع را بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان همراهی و همدلی در دانشگاه‌ها باید بیش از پیش توسعه یابد، اضافه کرد: امید، نیاز جامعه ما است و بایستی توجه داشته باشیم که ناامید کردن، خیانت به کشور است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا