Skip to content

حذف سهمیه بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

حذف سهمیه بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی طبق اعلام امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان سهمیه بدون آزمون برای رتبه‌های اول مقطع کارشناسی دانشگاه‌های علوم پزشکی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد هستند، حذف شد.

حذف سهمیه بدون آزمون کارشناسی ارشد


طبق اعلام امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، برای این دسته از داوطلبان، ۱۰% سهمیه با آزمون برای آنها اعمال می‌شود و این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به بعد اجرایی خواهد شد.

در آزمون سال ۱۳۹۸ گزینه « متقاضی ثبت نام با استفاده از شرایط استعداد درخشان می‌باشم » این قسمت حذف شده است. متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون ورودی واجد شرایط، باید از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۸ وارد سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور شوند و بایستی ثبت نام استعداد درخشان را با وارد نمودن کدرهگیری ثبت نام آزمون انجام بدهند. این بدیهی است که در صورت عدم ثبت نام مرحله استعداد درخشان، مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب است و اقدامی از طرف مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور میسر نخواهد بود.

متقاضیان واجد شرایط استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون پس از ثبت نام در هر دو مرحله (اسفند ماه ۹۷ و تیر ماه۹۸)، باید در زمان مقرر همزمان با سایر داوطلبان عادی، با وارد نمودن کد رهگیری خود انتخاب رشته محل را نیز انجام دهند. بدیهی است عدم انتخاب رشته محل، به منزله انصراف انتخاب رشته محل بوده و اقدامی میسر نخواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به سامانه مرکز سنجش پزشکی کشور مراجعه نمایید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا