Skip to content
آزمون دکتری

نتایج اولیه آزمون دکتری هفته آینده اعلام می‌شود

دکتر حسین توکلی،مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۸ در هفته آینده بیان کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در هفت گروه آزمایشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم «شبانه»، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از روز سه‌ شنبه ۶ آذر ماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش آغاز شد. با توجه به مهلت تمدید شده روز پنج شنبه ۱۵ آذر ۹۷ به پایان رسید.

نتایج اولیه آزمون دکتری

دکتر حسین توکلی ادامه داد: در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند، از این تعداد ۱۱۲هزار و ۵۷ نفر مرد و مابقی زن هستند. از مجموع ۱۹۶ هزار و۴۳۷ داوطلب، ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴هزار و ۶۴ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و مابقی داوطلبان در گروه آزمایشی زبان شرکت کردند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در دوره‌ی دکتری سال ۱۳۹۸ نسبت به سال۹۷، ۳۸ هزار و ۲۶۷ نفر کمتر شده است.

دکتر حسین توکلی ادامه داد: آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی در روز جمعه ۳ اسفند ماه ۹۷ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار شد. نتایج اولیه آزمون دکتری هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

دکتر توکلی خاطر نشان شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.

دکتر توکلی ادامه داد: در نهایت پس از اعلام نتیجه مراحل گزینش از سوی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش کشور، نمره کل نهایی هر داوطلب محاسبه و فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی داوطلب استخراج و اعلام خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا