Skip to content

وضعیت مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و وضعیت پذیرش دانشجو

وزیر علوم گفت: با قوه قضاییه و وزارت امور خارجه در حال بحث هستیم که موضع قانونی حفظ و ایجاد دانشگاه‌های آنها تایید شود که در آن صورت امکان‌پذیرش دانشجو خواهند داشت.

وضعیت مراکز آموزش عالی وابسته

دکتر منصور غلامی درباره وضعیت مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و وضعیت پذیرش دانشجو در این مراکز، بیان کرد: شورای عالی اداری یک مصوبه‌ای دارد مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی غیر از وزارت علوم و وزارت بهداشت نمی‌توانند دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی وابسته داشته باشند. 

دکتر غلامی افزود: در اجرای آن مصوبه و از سال قبل فعالیت اکثر مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی متوقف شده است.

غلامی یادآور شد: به غیر از چند وزارت‌خانه مانند وزارت دفاع که دانشجو در دوره‌های افسری را برای وزارت‌خانه خود تربیت می‌کند و صدا و سیما که در قانون مصوبه‌اش دیده شده است که صرفاً برای آموزش نیروی متخصص مورد نیاز صدا و سیما می‌تواند دوره‌های تحصیلات آموزش عالی داشته باشد.

وی درباره وضعیت دانشگاه وابسته به قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه فعلا دانشگاه‌اش فعال است اما در حال بحث هستیم که موضع قانونی حفظ و ایجاد این دانشگاه تایید شود تا ادامه پیدا کند. اگر مبنای قانونی حامی ادامه فعالیت‌اش وجود نداشته باشد آن هم متوقف می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دانشکده وابسته به وزارت امور خارجه نیز گفت: درباره دانشکده وزارت امور خارجه نیز وزارت علوم به آنها ظرفیت پذیرش دانشجو نداده است و بحث آنها نیز همانند موضوع صدا و سیما است. اگر برای استخدام در وزارت خارجه می خواهند نیروی انسانی تربیت کنند باید مجوز پذیرش دانشجو بگیرند.

ایشان خاطرنشان کرد: در مجموع دستگاه‌ها باید با وزارت علوم به تعامل و توافق برسند. موضوع این است که اگر قرار است مراکز دانشگاهی وابسته به دستگاه‌های اجرایی دانشجو تربیت کنند و دانشجو را به جامعه منتقل کنند .تا آنها به دنبال شغل بگردند، این مسئله دیگر موضوعیت ندارد.

دکتر منصورغلامی اظهار داشت: تلاش می‌شود دانشگاه‌هایی که کار تخصصی برای دستگاه‌ها انجام می دهند باقی بمانند و اگر نه، به دانشگاه‌های دیگر واگذار کنند .

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا