Skip to content
ارسال فرآوری‌های نانو ایرانی به قطر

ارسال فرآورده‌های نانو ایرانی به قطر

ارسال فرآورده‌های نانو ایرانی به قطر گام مهمی در پیشرفت صنعت نانو تکنولوژی ایران است.

دانشجویان ایرانی توانستند با استفاده از پودر اکسید گرافن نانو، نقش مهمی را در رنگ‌های آنتی باکتریال ایفا کنند و در غالب یک شرکت، طرح خود را کشور قطر صادر کنند.
لازم به ذکر است که قرار است از این محصول در خلال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استفاده شود.

یک شرکت ایرانی پس ازموفقیت در ارسال فرآورده‌های نانو (اکسیدگرافن) به قطر، به دنبال
فروش رنگ‌های آنتی باکتریال به شرکت‌های قطری است تا از این رنگ‌ها در اماکن عمومی این کشور در طول بازی‌های جام جهانی استفاده شود.

ستاد توسعه فناوری نانو

این مجوعه اخیراً دویست کیلوگرم نانومواد اکسیدگرافن که ارزش آن در حدود سه میلیون دلار به کشور قطر صادر کرده است. همچنین تعاملاتی صورت گرفته است که در سایر زمینه ها نیز از این محصولات استفاده شود.

صحبت‌های مدیرعامل در ارتباط با ارسال فرآورده‌های نانو

به نقل از آقای امراللهی مدیرعامل این شرکت، ارسال فرآورده‌های نانو که شامل پودر اکسید گرافن به قطر فرصت مناسبی بود تا شرکت‌های حاشیه‌ی خلیج فارس،با محصولات تولیدی این شرکت آشنا شوند.

پس از اینکه اولین گام در تعاملات با موفقیت انجام شد، مذاکرات جهت فروش این رنگ‌ها نیز آغاز گردید و اعلام شد که در جلسات آینده، جزئیات بیشتری مطرح می‌شود.

با توجه به برگزاری جام جهانی در کشور قطر، فرصت مناسبی پیش رو است تا با استفاده از این نوع رنگ‌های آنتی باکتریال، کمک شایانی به سلامت شرکت‌کنندگان نیز شود.

لازم به ذکر است که از دیگر ویژگی‌های این محصول، قیمت کم و عملکرد مطلوب است که باعث جذب شرکت‌های فعال در این حوزه شده است.

امراللهی افزود: این رنگ‌ها با رنگ‌هایآنتی‌باکتریال نانویی رایج تفاوت دارد، ما در این رنگ‌ها از نانو
ورق‌های عامل‌دار استفاده می‌کنیم که مساحت سطحی بالایی دارند.
از دیگر مزیت‌های این نانوورق‌ها، مقاومت بالای آنها در برابر اکسید شدن است بنابراین دوام طولانی‌تر داشته و عملکرد آنتی‌باکتریالی آن‌ها در طول زمان حفظ می‌شود.
نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این رنگ‌های نانویی هم خواص آنتی‌باکتریال دارند و هم می‌توانند برای ضدعفونی استفاده شوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا