Skip to content

مسیر استخدام آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در بعضی سال ها نسبت به برگزاری آزمون استخدامی اقدام می‌کند. این آزمون، منحصراً توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. مسیر استخدام در آموزش و پرورش، مستلزم پیمودن چند گام است که به آن ها اشاره می‌شود:

استخدام آموزش و پرورش

۱ – داشتن شرایط عمومی استخدام

از جمله مهمترین شرایط استخدام، داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان است.

دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرط عمومی دیگر است.

شرط سنی:

داشتن سن حداکثر ۲۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپل ، حداکثر ۳۰ سال برای داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و حداکثر ۳۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس.

شروط دیگر:

گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط

پذیرفته‌شدگان آزمون نهایی آزمون استخدامی مکلفند، تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت (به شرط تمدید استخدام) در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند )استخدام و اشتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.

۲ – ثبت نام، شرکت و قبولی در آزمون

در صورت دارا بودن شرایط عمومی استخدام، شما می‌توانید در آزمون آموزش و پرورش ثبت نام کرده و پس از شرکت، در صورت قبولی در آزمون کتبی به مرحله بعدی بروید.

چه کسانی در آزمون کتبی قبول می‌شوند؟

برای تعیین حدنصاب در آزمون ، پنجاه درصد (۵۰%) مجموع بالاترین نمره مکتسبه در آن آزمون محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می گیرد. انتخاب افراد براساس نمره کل اولیه آنان با وزن چهل درصد (۴۰ %) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ %) برای حیطه تخصصی به تعداد چند برابر مرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت می‌پذیرد.

۳ – مصاحبه تخصصی

در گام بعدی، چند برابر تعداد پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی، به مصاحبه تخصصی دعوت می‌شوند. در این مصاحبه، افراد به لحاظ علمی و تخصصی بار دیگر مورد ارزیابی حضوری قرار خواهند گرفت.

۴ – طی دوره یک ساله مهارت آموزی

شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی خواهد بود. این دوره‌ها در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی برگزار خواهند شد.

شایان ذکر است، آزمون استخدامی آموزش و پرورش فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا