Skip to content

اعضای هیئت علمی جدید استخدامی در دوره مجازی آموزش پزشکی شرکت می‌نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه آموزش یکی از مهم‌ترین اصول توسعه آموزش علوم پزشکی در کشور است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۶۰ عضو هیئت علمی در دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند و مصوب شده که اعضای هیئت علمی جدید استخدام نیز در این دوره شرکت کنند.

اعضای هیئت علمی جدید استخدامی

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برنامه این معاونت برای توسعه زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی بین کردا: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها یکی از ارکان اصلی آموزش علوم پزشکی کشور هستند؛ در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برنامه‌هایی برای توسعه اعضای هیئت علمی در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: حوزه آموزش یکی از زیربناهای توسعه نظام سلامت است. برای هرتحولی در سلامت کشور اول باید آموزش علوم پزشکی متحول گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های این معاونت برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی در آموزش سخن گفت و اضافه کرد: با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی بسترهای خوبی برای ارائه آموزش‌های الکترونیک در زمینه سلامت فراهم شد.

ایشان ادامه داد: دوره مجازی کارشناسی‌ارشد آموزش پزشکی برای اعضای هیئت علمی برگزار شده و در حال حاضر ۱۳۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی در این دوره مشغول به تحصیل می‌باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: نهادینه کردن اهمیت آموزش در بین اعضای هیئت علمی می‌تواند تحول چشم‌گیری در آموزش ایجاد نماید و این دوره مجازی هم همین هدف را دنبال می‌کند.

ایشان اضافه کرد: در همین جهت در هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت تصوب شد که تمامی اعضای هیئت علمی جدید استخدام ملزم به گذراندن دوره مجازی ۹۶ ساعته آموزش پزشکی می‌باشند.

دکتر لاریجانی گفت: در این دوره مفاهیم مختلف حوزه آموزش علوم پزشکی اعم از مفاهیم در ارتباط با تحول و نوآوری در آموزش گنجانده شده است.

به گزارش از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی ادامه داد: آشنایی اعضای هیئت علمی با این مفاهیم در ابتدای ورود به نظام سلامت می‌تواند تأثیر زیادی در نقش آموزشی این همکاران در دانشگاه‌ها داشته باشد و بدون شک پیشرفت آموزش، زمینه‌های ارتقا در تمامی ارکان حوزه سلامت را به همراه خواهد داشت.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا