Skip to content
انتخاب رشته 150 کد رشته محل

انتخاب رشته ۱۵۰ کدرشته محل در آزمون سراسری

محمودرضا رحیمیان معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اعلام کرد هر داوطلب می‌تواند نسبت به انتخاب رشته ۱۵۰ کدرشته محل در آزمون سراسری اقدام نماید.

جزئیات اعلام نتایج آزمون سراسری

رحیمیان در نشست خبری افزود: دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۳۹۸ از روز پنجشنبه ۱۷ مرداد منتشر خواهد شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش افزود: داوطلب آزمون پس از اتمام فرایند انتخاب رشته، یک رسید با ۱۵ کاراکتر دریافت می‌کند که در صورت نیاز به اصلاًحات فرم، می‌تواند تا ۲۴ مرداد نسبت به اصلاًح کدرشته‌ها اقدام نماید.

رشته‌های بدون آزمون

رحیمیان با اشاره به انتخاب رشته پیرامون رشته‌های بدون آزمون (پذیرش با سوابق تحصیلی) خاطر نشان کرد: این انتخاب رشته از روز ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ آغاز و تا روز ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت. در این سیستم، افراد قادر به درج ۱۰۰ کد رشته برای رشته‌های بدون آزمون هستند. این در حالی است که انتخاب رشته ۱۵۰ کدرشته محل برای رشته‌های با آزمون وجود دارد.

دو فرم مجزای انتخاب رشته

آنطور که معاون سازمان سنجش اظهار داشته است، فرم انتخاب رشته برای رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ از فرم انتخاب رشته برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی جدا است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبانی که در زمان ثبت نام، انتخاب رشته در رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی ها را انتخاب نکرده اند، نیز می‌توانند در صورت مجاز شدن در این گروه، پس از پرداخت وجه مورد نیاز، رشته‌های مرتبط با این مراکز را انتخاب کنند.

وی درباره دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: انتخاب رشته در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ضوابط اعلام شده صورت می‌گیرد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

وی درباره انتخاب رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری ۹۸ گفت: انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود و داوطلبان باید به سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و با استفاده از کد ۷ رقمی انتهای کارنامه در فرآیند جداگانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا