Skip to content

اولتیماتوم برای کیفی‌سازی ۷۰ واحد دانشگاه علمی کاربردی بی کیفیت

علمی کاربردی

رییس دانشگاه علمی کاربردی از آغاز دور جدید سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی از خرداد ماه سال ۹۸ خبر داد و گفت: در ارزیابی جدید ۷۰ مرکز در سطح ۴ قرار گرفتند. در صورتی که این واحدها سطح خود را ارتقا ندهند، پذیرش دانشجو در این مراکز از مهر ۹۸ متوقف خواهد شد.

اولتیماتوم برای کیفی‌سازی

دکتر محمدحسین امید ضمن اعلام این خبر، سطح بندی مراکز علمی کاربردی را یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در سال ۹۷ در جهت کیفی‌سازی آموزش دانست و بیان کرد: در این ارزیابی واحدهای علمی کاربردی در چهار سطح دسته‌بندی شدند که بر همین اساس حدود ۷۰ مرکز در سطح چهار که کیفیت پایینی قرار دارند. مابقی واحدها در سطوح یک، دو و سه طبقه‌بندی گردیده‌اند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: دور دوم سطح‌بندی واحدهای علمی کاربردی از خرداد ماه سال ۹۸ شروع خواهد شد، در این سطح‌بندی واحدهایی که در سطح چهار هستند باید بتوانند ارتقا یابند، در غیر این صورت پذیرش دانشجو در این واحدها از مهر سال ۹۸ متوقف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در ارزیابی مرحله بعد نیز مراکزی که در ارزیابی‌های انجام شده رتبه قابل قبولی نداشته باشند و سطح خود را ارتقا ندهند، از پذیرش دانشجو جلوگیری خواهند شد. همچنین مراکز و واحدهایی که از سطوح بالاتری برخوردار هستند، از تشویق‌هایی نظیر یک سوم پرداختی بالاتری به دانشگاه علمی کاربردی بهره‌مند می‌شوند.

دکتر محمد‌حسین امید خاطر نشان کرد: هفتاد مرکز علمی کاربردی که در سطح چهار قرار گرفتند، در همه سطح کشور پراکنده هستند و نمی‌توان این واحدها را به استان‌های مشخص نسبت داد. ما حتی در استان تهران نیز واحد علمی کاربردی بی‌کیفیت داریم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا