Skip to content

ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارجی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های این وزارت‌خانه ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های خارجی است، تاکید کرد: درحال حاضر دانشگاه‌های ایران توان تربیت تمامی تخصص‌های مورد نیاز کشور را دارند.

تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارجی

 دکترمنصور غلامی امروز شنبه ۴ اسفند ماه ۹۷ با دکترکوستاس چامپیورائوس، وزیر آموزش و فرهنگ جمهوری قبرس در خصوص راهکارهای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی در محل این وزارت‌خانه دیدار کرد.

در این دیدار، دکتر منصور غلامی با اشاره به جایگاه مطلوب دانشگاه‌های ایران در دنیا بیان کرد: هم اکنون یکی از سیاست‌های وزارت علوم این است که دانشجویان بتوانند در دانشگاه‌های کشورهای دیگر تحصیل کنند چرا که این یکی از روش‌های کسب تجربه، مشارکت علمی با دانشگاه‌های مختلف است.

ایشان با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران توان تربیت تمامی تخصص‌های مورد نیاز کشور را دارند، افزود: امروزه اعزام دانشجویان ایرانی به دیگر دانشگاه‌ها، چندان از طریق بورسیه‌های دولتی انجام نمی‌شود و به همین خاطر در درجه اول دانشجویان خودشان انتخاب می‌کنند که در کدام دانشگاه تحصیل کنند.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌های خارجی مورد انتخاب دانشجویان، باید مورد تأیید وزارت علوم باشد و مدرک تحصیلی آن‌ها پس از بازگشت به کشور نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ادامه داد: دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند قبل از انتخاب و اقدام به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، از طریق مراجعه به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا مراجعه حضوری، در خصوص کیفیت و اعتبار علمی آن‌ها، هدایت شوند و تلاش خواهیم کرد تا اساتید و همکاران در ارائه راهنمایی‌های خود، دانشگاه‌های خوب قبرس را معرفی و آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

دکتر منصورغلامی در رابطه با گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های ایران و قبرس، اظهار داشت: در این جهت، تقویت همکاری‌های تحقیقاتی و رفت و آمد اساتید و دانشجویان در حال تحصیل بخصوص دانشجویان مقطع دکتری، باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد. البته در حال حاضر برخی دانشگاه‌های کشور بعضاً خودشان برنامه‌هایی را با همکاری دانشگاه‌های دیگر کشورها تنظیم می‌کنند که وزارت علوم نیز آن‌ها را در پیشبرد اقدامات خود حمایت و در صورت نیاز همراهی می‌کند.

دکتر منصور غلامی با اعلام آمادگی ایران نسبت به تقویت روابط علمی و فناوری با دانشگاه‌های قبرس تصریح کرد: در حال حاضر ایران با اغلب کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا در انجام پروژه‌های مشترک همکاری دارد که بر همین اساس امروزه رفت و آمد اساتید و دانشجویان به منظور انجام همکاری‌های تحقیقاتی با این کشورها، بیش از پیش صورت می‌گیرد.

وزیر علوم با بیان اینکه نزدیکی جغرافیایی و موقعیت علمی بین ایران و قبرس، زمینه مناسبی را برای توسعه روابط علمی دو کشور فراهم می‌سازد، نسبت به شروع یک همکاری مطلوب بین دانشگاه‌های دوکشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دیدار با حضور دکتر حسین سالار آملی قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دیگر مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و در پایان نیز تفاهم‌نامه‌ای پیرامون مباحث علمی و تحقیقاتی و گسترش تبادل اساتید و دانشجویان، بین دکتر منصورغلامی و وزیر آموزش و فرهنگ جمهوری قبرس امضا شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا