Skip to content

برنامه دانشگاه تهران برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۱۳۹۸

دکتر حسین حسینی، از افزایش ۵ درصدی پذیرش دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه تهران برای سال ۱۳۹۸ خبر داد و با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران برای دوره دکتری در سال آینده “۹۸” ثابت مانده است، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۸ در اغلب رشته‌های دکتری مشابه سال گذشته است و حدود ۱۵۰۰ نفر با در نظر گرفتن پردیس‌ها دانشجوی دکتری پذیرش خواهیم داشتیم که این وضعیت در سال ۱۳۹۸ نیز تغییری نخواهد کرد.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو

دکتر حسین حسینی بیان کرد: در دوره کارشناسی ارشد نیز ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال آینده “۹۸” همانند سال گذشته افزایش نخواهد یافت. دانشگاه تهران سالیانه حدود ۸ هزار دانشجو در این دوره پذیرش می‌کند.

 معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۷، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط دانشگاه‌های سطح یک، به‌ ویژه دانشگاه تهران برای اصلاًح آیین‌ نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، با اخذ مجوز از شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۷، ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۰% به ۴۰% افزایش یافت.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا