Skip to content
به امریکا سفر نکنید

به آمریکا سفر نکنید

به آمریکا سفر نکنید، این توصیه وزیر علوم به اساتید است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اساتیدی که در امریکا مورد بی احترامی قرار می‌گیرند اعلام کرد: به آمریکا برای کار سفر نکنید.

https://youtu.be/yltGB4myGnU

وی افزود: مسعود سلیمانی استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس بعد از ۱۴ ماه اسارت، امسال ۱۶ آذر۹۸ ازبند زندان‌های آمریکا آزاد و وارد خاک ایران شده و به کشور بازگشت.

آمریکا دلیل بازداشت این استاد ایرانی را دور زدن تحریم‌های اقتصادی عنوان کرد. اتهامی که باعث شد ۱۴ ماه اسارت در کشور غریب گریبان گیرش شود.

منصور غلامی ابیان کرد: این استاد عزیز به سرکار خود برگشته و هم اکنون در حال تدریس در دانشگاه تربیت مدرس است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در جلسه‌ای که برگزار شد، نکاتی را به اساتیدی که قصد سفر به آمریکا دارند بیان کرد:اساتید محترم ، مراقبت و احتیاط لازم را داشته باشید و در صورتی که به شما بی‌احترامی می‌شود به این کشورها وارد نشوید.

وی افزود : فعلا که بعد از مسعود سلیمانی ممنوعیتی برای ورود اساتید اعضا هیات علمی به این کشور اعمال نشده است، ولی با این وجود تعداد اساتیدی که در حصر هستند کم نیست.

تعدادی از اساتید هم در کشورهای اطراف آمریکا تحت تعقیب و تحت نظر هستند. ما تمام تلاشمان را برای رفع اتهام و رفع حصر آن ها انجام می‌دهیم.

تعدادی از این اساتید با دستبند الکترونیکی تحت مراقبت هستند و بهانه برای حصر آن‌ها هم دور زدن تحریم‌ها ، مباحث بین‌المللی و سیاسی است.

منصور غلامی تصریح کرد: ما به دنبال برطرف کردن این حصر اساتید هستیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا