Skip to content

تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری

نیلی احمدآبادی از تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد.
رئیس دانشگاه تهران اعلام کرده است؛ بودجه سال ۹۸ دانشگاه تهران حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است. با توجه به افزایش حقوق و دستمزد احتمال دارد، دانشگاه در سال جاری با مشکلات مالی مواجه شود.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی بیان کرد: سال بسیار سختی پیش رو داریم، به این دلیل که هزینه‌های این مراکز نسبت به سال ۹۷ افزایش چشم‌گیری داشته است.

درخواست افزایش بودجه برای هزینه‌های ذیل و به دلیل حفظ ارتباطات بین‌المللی:

  • تغذیه
  • خوابگاه، خرید
  • فرصت مطالعاتی
  • شرکت کنفرانس‌ها

رییس دانشگاه تهران افزود: خود را متعهد کرده‌ایم براساس برنامه راهبردی دانشگاه پیش برویم ولی به دلیل محدودیت‌های مالی امکان دارد در اجرای این برنامه دچار مشکلاتی شویم.

ایشان در رابطه با تخصیص بودجه خاطر نشان کرد: از شهریور سال گذشته هزینه تغذیه دانشجویان حدودا دو برابر افزایش داشته است. مبلغی که از دانشجویان دریافت می‌گردد، ثابت مانده است با وجود مشکلات مالی و افزایش قیمت‌ها تا چه زمانی می‌توانیم، افزایش قیمت غذای دانشجویان را نداشته باشیم. در سال ۹۷ وزارت علوم بخشی از هزینه‌های تغذیه را پرداخت کرده استف همچنان با مشکل مالی مواجه هستیم.

دانشگاه تهران برای توسعه ظرفیت خوابگاهی از کمک‌های خیرین استفاده می‌نماید. دانشگاه پروژه‌ نیمه تمامی دارد، با احداث آن ۱۵۰ ظرفیت به خوابگاه‌های دانشگاه تهران اضافه می‌گردد. البته قرار است این پروژه با کمک خیرین به پایان برسد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا