Skip to content

تصویب برنامه آموزشی رشته اقتصاد محاسباتی

جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی، خوشبختانه پس از حدود ۶ ماه موضوع تصویب برنامه آموزشی رشته اقتصاد محاسباتی انجام شد.

تصویب برنامه آموزشی رشته اقتصاد محاسباتی


رییس شورای تخصصی و تحول و ارتقا علوم انسانی مطرح کرد: نتایج حاصل شده ما بین استمرار تلاش‌ها و استفاده از تجربیات انباشته شده در تحول و ارتقا علوم انسانی است. با همکاری سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاه‌ها سه کتاب منتشر گردید.

به نظر می‌رسد با توجه به طبیعت این رشته باید از غلظت اقتصاد در این رشته کاهش یافته است. اقتصاد یک علم کامل است، بلکه اقتصاد با قواعد انسانی و جبر اجتماعی مواجه است. ادامه بررسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی‌ارشد در دستور کار قرار گرفت.

مواردی مانند روش تحقیق در رشته اقتصاد نظریه جامعه شناسی خرد، احساسات، هویت و …. مورد اشاره و ویرایش قرار گرفته است.

ارتباط رشته اقتصاد و علوم اجتماعی و گنجانیدن معارف اسلامی مواردی مانند توجه به مطالعات فرهنگی در بررسی وضعیت روانی جامعه مورد توجه قرار گرفته است. موضوع آسیب‌های اجتماعی و کج‌رویی‌های جامعه برنامه درسی مورد توجه قرار گرفته است.

پس از جمع‌بندی موضوع دکتر حداد عادل با رای مثبت اعضا سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

دکتر مصباحی مقدم در ارتباط با انگیزه راه‌اندازی رشته اقتصاد گفت: پیشرفت ایجاد شده در فناوری‌های محاسباتی در این رشته قصد داریم تا مهارت‌های استفاده دانش آموختگان اقتصاد را تقویت کنیم. بار اصلی در این زمینه به عهده دانشکده اقتصاد دانشگاه الزهرا بوده است.

تصویب برنامه آموزشی رشته اقتصاد محاسباتی

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا