Skip to content

نسبت پایین تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به متوسط جهانی

دانشجویان ایرانی در خارج از کشور

سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌ جمهور اعلام کرد: تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور نسبت به نرخ متوسط جهانی پایین‌تر است.

دانشجویان ایرانی در خارج از کشور

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، نسبت دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور به تعداد دانشجویان داخل را ۱ درصد بیان کرد.

دانشجویان ایرانی در خارج از کشورسورنا ستاری در پایان سفر به چهارمحال و بختیاری در حاشیه جلسه شورای اداری استان گفت: در خصوص مساله مهاجرت نخبگان بارها صحبت شده است و آمار سالانه نفرات نخست کنکور سراسری و المپیادهای مختلف گرفته می‌شود که در این زمینه اعداد با آنچه برخی ادعا می‌کنند، متفاوت است. در واقع نرخ دانشجویان خارج از کشور بسیار پایین تر از نرج جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مهاجرت نخبگان یک پدیده جهانی است که در ۱۰ سال اخیر این مهاجرت در بین کشورهای جهان ۳ برابر شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: از نظر سازمان ملل ایران نه کشور مهاجرپذیر و نه کشور مهاجرفرست شناخته شده است.
ستاری در پایان اظهار کرد: تعداد دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در خارج از کشور نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است اما با این حال باید دانشجویان را به تحصیل در داخل کشور ترغیب و تشویق کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا