Skip to content

تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ۴ دانشگاه عراقی

محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه از تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ۴ دانشگاه عراقی خبر داد. وی با اشاره به بازدید ماه گذشته مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از چهار دانشگاه واسط، کربلا، کوفه و کرخ، عراق اظهارکرد: این سفر بنا به درخواست مسئولین دانشگاه واسط انجام گرفت، اما در ادامه سفر بازدیدی از سه دانشگاه کربلا، کوفه و کرخ نیز داشتیم.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ۴ دانشگاه

وی با تاکید براینکه در این سفر به دنبال این بودیم تا به معرفی بیشتر ظرفیت دانشگاه‌های کرمانشاه بپردازیم، عنوان کرد: باتوجه به اینکه از گذشته، بیشتر شناخت مسئولان دانشگاه‌های عراقی از مراکز آموزش عالی ایران مربوط به شهرهای مشهد، قم و اصفهان بود، لذا تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های استان کرمانشاه را نیز در این حوزه به دانشگاه‌های عراقی معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه با بیان اینکه در این سفر همچنین توافقات اولیه را با دانشگاه‌های عراقی در بحث تبادلات علمی و دانشجو داشتیم، گفت: ظرف سه ماه آینده مسئولان چهار دانشگاه عراق ( کربلا، کوفه و کرخ، عراق) که از آنها بازدید کردیم به کرمانشاه خواهند آمد تا تفاهم‌نامه‌ای در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی منعقد کنیم.

وی تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده، شروع همکاری‌های بین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و چهار دانشگاه عراقی با تبادل دانشجو انجام خواهد گرفت. رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه همچون فیزیک، شیمی و برخی رشته‌های علوم انسانی رشته‌هایی هستند که شروع تبادل دانشجو را با آنها خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه یادآورشد: خوشبختانه مسئولان این چهار دانشگاه اتفاق نظر دارند که در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌های ایران همکاری داشته باشند، هر چند دانشگاه‌های کشور ترکیه به شدت به دنبال جذب دانشجو از عراق هستند، ولی تمایل خود عراقی‌ها بیشتر به سمت دانشگاه‌های ایران است. تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ۴ دانشگاه عراقی

یادآور می‌شود: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از مهرماه ۱۳۹۷ با پذیرش ۵ دانشجوی خارجی به جمع دانشگاه‌های بین‌المللی ایران ملحق شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا