Skip to content
سازمان سنجش

تلاش برای افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با بیان اینکه تب مدرک گرایی تاحدودی کاهش یافته است، گفت: امسال سیستم جدیدی را طراحی کردیم که بتوانیم درصد سوابق تحصیلی را در پذیرش دانشگاه‌ها افزایش دهیم. تلاش برای افزایش تاثیر سوابق تحصیلی

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، بیان کرد: روند کاهشی برای ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها نداریم، اما روند کاهشی داوطلب داریم و ورود به دانشگاه مقداری سهل و آسان گردیده بعلاوه‌ی اینکه در کنکور امسال ۸۵% ظرفیت را خارج از فرآیند کنکور جذب کردیم و همچنین انتظار داریم استرس‌ها کمتر شوند.

دکتر ابراهیم خدایی در رابطه با حذف کنکور گفت: بحثی که وجود دارد این است که باید جایگزین مناسبی برای کنکور ایجاد شود. زمانی که کنکور حذف شد باید براساس چه معیاری دانشجو‌ها در پزشکی و یا… تحصیل کنند؟ این جایگزین تعیین می‌کند.

رئیس سازمان سنجش کشور، ادامه داد: قانون سنجش و پذیرش دانشجو تکلیفی ایجاد کرده بود که ۸۵% ظرفیت آن انجام شد و سوابق تحصیلی هم اگر پوشش آن برای رشته‌های با آزمون بیشتر شود قطعا افزایشی خواهد بود. امسال سیستم جدیدی طراحی کرده‌ایم که امیدواریم جواب بدهد تا بتوانیم در این مسیر ضمن افزایش رشته‌های با سوابق تحصیلی، درصد تاثیر سوابق تحصیلی را رشد دهیم.

دکتر ابراهیم خدایی علت کاهش داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری را افزایش ظرفیت دانست، گفته است: نسبت به ۴ یا ۵ سال گذشته ظرفیت ما روند افزایشی داشته و بین ۲۲هزار یا ۲۴هزار نفر با احتساب دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت دکتری داریم از طرفی هم مقداری تب مدرک گرایی کمتر شده و با توجه به بحث اشتغال، فضای اجتماعی جامعه انتظار داریم که روند پشت کنکوری‌های ما کاهش پیدا کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا