Skip to content

تمدید مهلت طرح بخشودگی بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان – هفتم اسفند ماه ۹۷

 تمدید مهلت طرح بخشودگی بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان تا اسفند ماه ادامه دارد. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مهندس ذوالفقاری در ارتباط با طرح بخشودگی بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان، تا روز ۳۰ بهمن ۹۷ مهلت پرداخت داشتند، که این طرح تا ۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ تمدید شد.

مهندس ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به تمهیدات صندوق رفاه دانشجویان به ویژه وصول معوقات پرداختی دانشجویان و دانش آموختگان به صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد، گفت: براساس آسیب شناسی انجام شده ازوضعیت مطالبات دانشجویان، متوجه شدیم که ۴۴۴میلیارد تومان مطالبات صعب‌الوصول از دانشجویان داشتیم که با برنامه‌ریزی که انجام گرفته و مصوباتی که از طرف هیئت امنا دریافت کردیم و همچنین تعامل مؤثر و پرتحرکی که با فارغ التحصیلان بدهکار داشتیم، موفق شدیم با وصول ۴۰۴ میلیارد تومان از مبلغ فوق و اضافه کردن آن به چرخه درآمدزایی صندوق رفاه دانشجویان، قدم‌های مؤثری در راستای خدمات‌ رسانی به دانشجویان داشته باشیم.

مطالبات صندوق رفاه

وی در ادامه بیان کرد: از مجموع مبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان مطالبات صندوق رفاه از فارغ التحصیلان، در حال حاضر۴۰ میلیارد تومان مطالبات صعب الوصول سنواتی بازمانده از۳۰ سال پیش باقی مانده است که امیدواریم در فراخوانی که با عنوان طرح بخشودگی بدهکاران اعلام خواهد شد این مبلغ را وصول کنیم. ضمن اینکه در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان۱۶۰ میلیارد تومان نیز مطالبات جاری دارد و این مطالبات از فارغ التحصیلان بدهکار عقب افتاده است و صندوق نتوانسته بدهی خود را وصول کند. امیدوار هستیم این میزان در طرح بخشودگی صندوق رفاه وصول شود.

مهندس ذوالفقار یزدان مهر، همچنین خاطر نشان کرد: طرح بخشودگی بدهکاران این صندوق که از ۱۴ بهمن ماه ۹۷ شروع شده بود و تا روز ۳۰ بهمن۹۷ ادامه داشت، که تا ۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ تمدید شد. همچنین بیان نمود: دانش آموختگانی که بتوانند کل بدهی خود را یکجا پرداخت نمایند به طور ۱۰۰% از بخشش صندوق رفاه دانشجویان برخوردار خواهند شد.

به گفته‌ایشان، در این فراخوان امکانی ایجاد شده است که در خصوص ۱۶۰ میلیارد تومان معوق این صندوق، دانشجویانی که معوقات آنها به‌ روز نیست و مثلاً ۱۰ یا ۲۰ قسط عقب هستند اگر بدهی خود را پرداخت کنند، از بخشودگی ۵۰ % جرایم این بدهی برخوردار خواهند شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا