Skip to content
sharif university of technology

حضور هیئتی از دانشگاه سن پترزبورگ در دانشگاه شریف ( ارتقای همکاری‌های مشترک علمی دو جانبه )

هیئتی از دانشگاه سن پترزبورگ در دانشگاه شریف ( ارتقای همکاری‌های مشترک علمی دو جانبه ) حضور یافتند. حضور هیئتی از دانشگاه سن‌پترزبورگ روسیه متشکل از پروفسور نیکولای گورباچف رئیس دانشگاه روسیه و دکتر سرگی آندریوشن معاون امور بین‌المللی این دانشگاه با دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت‌ وگو داشتند.

ارتقای همکاری‌های مشترک علمی دو جانبه

نقل از دانشگاه شریف: پرفسور نایبی روابط امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های روسیه، در این دیدار تاریخچه‌ای از دو دانشگاه ارائه شد و در خصوص ارتقای همکاری‌های مشترک علمی دو جانبه پیشنهاداتی مطرح شد.

از جمله مواردی که در این نشست دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت در خصوص تخصیص بودجه برای فرصت‌های مطالعاتی ، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل دانشجو بود.

پروفسور گورباچوف رئیس دانشگاه سن پترزبورگ از وجود منابع مالی برای حمایت از پروپوزال‌ها و تحقیقات مشترک خبر داد و همچنین بیان کرد: در دانشگاه سن پترزبورگ، پارک علمی با امکاناتی با ارزش ۳۰۰ میلیون دلار آمادگی برای ارائه چنین خدماتی را به محققان جهت اجرای پروژه‌های دوجانبه را دارد.

همچنین هیئت روسیه به همراه ایلخوم میرزوف و الکساندر مازیرکا از سفارت روسیه در تهران از پژوهشکده علوم و فناوری نانو و بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف نیز بازدید کردند.

در حال حاضر یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در حال تحصیل، مقطع دکترای رشته شیمی در دانشگاه سن‌ پترزبورگ است و همچنین دانشجوی دیگری برای فرصت مطالعاتی از دانشکده مهندسی هوافضا، عازم دانشگاه
سن‌ پترزبورگ است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا