Skip to content
دسترسی به تمام متن پایان نامه‌ها و رساله‌ها در ایرانداک

دسترسی به تمام پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در ایرانداک

دسترسی به تمام متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در ایرانداک با شرط عضویت در سامانه اطلاعات علمی ایران «گنج»برای افراد متقاضی امکان‌پذیراست.

اولین قدم برای استفاده از متن کامل پایان‌نامه‌ها که شامل۷۲ درصد پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۳۶ درصد رساله دکتری است، با عضویت در سامانه گنج قابل دسترسی است.

با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و رایانامه‌ای فرد متقاضی ، سامانه قابل دسترسی می‌شود. که با تایید بیانیه‌های پایگاه علمی ایران، قبول شرایط و دراخر با رعایت کامل حقوق پدیدآورندگان و برای اهداف علمی و آموزشی قابل استفاده است.

در نهایت با ثبت چنین اطلاعاتی لینک تایید عضویت به رایانامه فرد ارسال شده وحساب کاربری فعال است.

تمام متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نمایش داده می‌شود

تمام‌متن پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهاده ها (پروپوزال‌ها) بر پایه آیین‌نامه «ثبت و اشاعه پیشنهادها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آن‌ها» برای اعضای سامانه ایرانداک قابل دسترسی است.

در آیین‌نامه ایرانداک بندی وجود دارد مبنی بر اینکه باید ظرف مدت ۱۸ ماه برای پایان‌نامه و ۳۰ ماه برای رساله‌ها بعد از تاریخ دفاع موفقیت‌آمیز به صورت رایگان در محیط وب برای استفاده رایگان اعضا قرار گیرد. البته به شرطی که پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها برای موسسات و دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

در صورت عدم دسترسی

  • موجود نبودن فایل در ایرانداک
  • پر شدن سهمیه فایل‌های دریافتی
  • محدودیت قانونی یا فنی اشاعه

کاربران در طول هفته فقط به پنج فایل می‌توانند دسترسی داشته باشند، که این تعداد از زمان دریافت اولین فایل درخواستی محاسبه می‌شود.

مهدی محمودیان رئیس اداره ثبت و فراهم‌آوری اطلاعات ایرانداک افزود: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های پذیرش شده از دانششگاه‌ها و موسسات در طی ۲۴ ساعت بعد در سامانه گنج قابل رویت و دسترسی است.

شایان ذکر است دارندگان کارت دانشجویی بین‌المللی می‌توانند از مزایای خاص علمی سازمان دانشگاهیان، استفاده نمایند. از جمله این خدمات، دسترسی به دوره‌های آموزشی علمی است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا