Skip to content

دیوار به بلندای کنکور چه خواهد شد؟

دیوار کنکور برای همه دانشگاهیان واژه ای آشناست. کنکوری که وعده حذف آن سال هاست داده شده، اما در چگونگی اجرای آن اختلاف نظرهایی وجود دارد.

دیوار کنکور

حذف کنکور

به گزارش واحد خبری سازمان بین‌المللی دانشگاهیان، حذف کنکور یکی از دغدغه های عمده مسئولان آموزش کشور است. به نحوی که وزرای آموزش و پرورش در شعارهای خود، حذف آن را یکی از اصلی ترین برنامه‌هایشان اعلام می‌کنند.

استرس کنکور

کنکور، یکی از بزرگترین استرس های دانش آموزان در طول دوران تحصیل آن ها محسوب می‌شود. دانش آموزان در سال‌های منتهی به کنکور و به خصوص سال آخر، تمام زندگی خود را صرف درس خواندن برای قبولی در کنکور می‌کنند. فشارهای بیش از اندازه، باعث وارد آمدن صدمات جدی به سلامت جسمی و روانی آن ها می‌گردد.

هزینه کنکور

از سوی دیگر، آماده شدن دانش آموزان برای آزمون ورودی دانشگاه‌ها، یکی از هزینه‌های سنگین را بر خانواده آن ها تحمیل می‌کند. متاسفانه در این بین، موسسات سودجو بدون رعایت انصاف، محصولات آموزشی کم کیفیت خود را به واسطه تبلیغات در مجاری رسمی، به گزاف ترین هزینه ممکن به دانش آموزان و خانواده آن ها می فروشند. کلاس‌های خصوصی کنکور نیز داستان قدیمی در این بین محسوب می‌شود.

بعد از حذف کنکور؟

پرسش مهم اینجاست که پس از حذف کنکور، چه اتفاقی می افتد؟ دانشگاه‌ها چگونه نسبت به پذیرش دانش آموزان به عنوان دانشجو اقدام می‌کنند؟ گمانه زنی ها از احتمال پذیرش دانش آموزان توسط دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی آن ها حکایت می‌کند. در واقع بر اساس نمرات آن ها در طول تحصیل!

در واقع سدی به نام کنکور حذف شده و در طول سال‌های تحصیلی دانش آموزان پخش می‌گردد! مساله ای به نام دیوار کنکور حل می‌شود، اما مسائل بیشماری را به وجود خواهد آورد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا