Skip to content

افزایش حدنصاب علمی سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از افزایش حدنصاب علمی سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد و گفت: درصد سطح علمی پذیرفته‌شدگان خانواده‌‎های ایثارگر مشخص شد.

سید حمایت میرزاده در تشریح نشست ۱۶ اردیبهشت‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییر در سهمیه خانواده ایثارگران در کنکور سراسری خبر داد و گفت: با این تصمیم کمیسیون سطح علمی پذیرفته‌شدگان به هم نزدیک می‌شود.

سهمیه ایثارگران در کنکور سراسرینشست امروز کمیسیون آموزش دارای دو دستور کار مهم بود:

  • بخش نخست آن رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه کمیسیون حاضر و گزارشی از عملکرد و ظرفیت‌های این دانشگاه به نمایندگان مجلس ارائه کرد.
  • بخش دوم اصلاًح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه بود.

شرح تبصره مصوب کمیسیون آموزشوی در ادامه توضیح داد: تبصره مصوب کمیسیون آموزش به این شرح است:

«کسب حداقل ۸۰ درصد از حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کدرشته محل) برای تمامی رشته محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کدرشته‌ محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی مهندسی در آزمون سراسری و تمامی رشته محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حدنصاب شرایط علمی است».

میرزاده یادآور شد: پیش از این درصد حدنصاب شرایط علمی برای خانواده‌های ایثارگر ۷۰ درصد بود که با این حساب این عزیزان باید برای قبولی در کنکور سراسری بیش از پیش تلاش داشته باشند تا سطح علمی پذیرفته‌شدگان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها برای خانواده‌های ایثارگر هیچ تغییری نکرد و فقط سطح علمی از ۷۰ به ۸۰ و ۸۵ درصد رسید.

این تبصره مختص خانواده‌‌های ایثارگران و جانبازان است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در انتها تأکید و یادآوری کرد: این تبصره مختص خانواده‌های ایثارگران و جانبازان است و سهمیه خود جانبازان در کنکور هیچ تغییری ندارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا