Skip to content

شاهد نمایش دستاوردهای علمی در حوزه‌های فناوری بخصوص در حوزه نانوفناوری در پاییز ۹۷ بودیم.

اما وقوع حادثه تروریستی در شهر اهواز کام دانشگاهیان را نیز مانند تمام مردم ایران تلخ کرد. مسئولان حوزه آموزش عالی کشور نیز همزمان با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان را تسلیت گفتند.

مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی نیز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور پس از گذشت مدتی از شروع سال تحصیلی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حماسه حضور دانشگاهیان در کربلا

همچنین در پاییز سال گذشته با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران بزرگوارشان، دانشگاهیان نیز مانند سایر مردم ایران برای برگزاری مراسم اربعین و حضور در راهپیمایی روز اربعین به سمت کربلای معلی آماده شدند و مانند چند سال گذشته حماسه حضور دانشگاهیان در مسیر نجف به کربلا را آفریدند.

نمایش دستاوردهای علمی محققان ایرانی

همچنین در پاییز سال گذشته دو نمایشگاه عرضه دستاوردهای علمی ایران هم دایر بود. دستاوردهای شرکت‌های دانش‌ بنیان ایرانی در دو نمایشگاه ارائه شد.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۱۱۴ غرفه ایرانی و خارجی حضور دارند که بیش از ۳۰۰ محصول ایرانی حوزه فناوری نانو ارائه شد.

در حوزه نانو فناوری حدود ۴۰۰ محصول از سوی محققان ایرانی تولید شد.

همچنین دومین نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش‌ بنیان، خلاق و فناور از روز پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷ در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد و تا یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ نیز ادامه داشت.

در این نمایشگاه از میان بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش‌ بنیان و خلاق، بیش از ۱۰۰ شرکت برتر انتخاب شد و محصولات خود را به نمایش گذاشتند. 

قراردادهای صنعتی در حوزه نانوفناوری منعقد شد

در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، هفت قرارداد صنعتی بین شرکت‌های فناور و صنعت منعقد گردید.

در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها که با حضور سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌ بنیان منعقد شد.
همچنین شرکت‌های دانش‌ بنیان نیز با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا