Skip to content

شرکت‌های دانش‌ بنیان دارای اسناد «اخزا» تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌نمایند.

دکتر علی وحدت درخصوص خدمات تأمین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتبط با اسناد خزانه اسلامی شرکت‌های دانش‌ بنیان، این اسناد را نوعی از ابزارهای مالی اسلامی عنوان کرد، گفت: اسناد اخزا عبارت است از اوراق بدهی با نام مرسوم به اوراق اسناد خزانه اسلامی که از سوی دولت منتشر می‌شود و قابلیت معامله در بازار سرمایه را دارا است.

شرکت‌های دانش‌ بنیان دارای اسناد «اخزا»


وی اضافه کرد: در این سو شرکت‌های دانش‌بنیانی که با دستگاه‌های اجرایی و سایر سازمان‌ها و نهادها جهت فروش محصولات دانش‌ بنیان قرارداد داشته یا دارند و براساس سازوکار اجرایی دولت، تمام یا بخشی از مطالبه خود بابت این قرارداد را از طریق اسناد اخزا دریافت کرده‌اند، می‌توانند مطابق با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه دریافت نمایند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: این تسهیلات به صورت یک جا و معادل با حداکثر نیمی از مبلغ اخزایدر در ارتبط با فروش محصولات دانش‌ بنیان با نرخ کارمزد سالانه ۴% حداکثر تا سقف ۵ میلیارد تومان برای هر شرکت از طریق بانک پرداخت می‌شود.

به گفته ایشان، سررسید بازپرداخت این تسهیلات مطابق با زمان سررسید اخزای ارائه‌ شده تعیین می‌شود و تمامی اخزای ارائه‌ شده “معادل دو برابر تسهیلات پرداختی” در رهن بانک قرار خواهد گرفت.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا