Skip to content

منسوخ شدن ۵۶ برنامه درسی در ۳ مقطع تحصیلی

محمد‌رضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی از منسوخ شدن ۵۶ برنامه درسی در ۳ مقطع تحصیلی خبر داد. از سال ۱۳۹۴ تا این زمان ۵۶ برنامه درسی در ۳ مقطع تحصیلی منسوخ شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: از سال ۱۳۹۴ تا‌کنون در مقطع کارشناسی ۴ برنامه درسی، در مقطع کارشناسی ارشد ۴۴ برنامه درسی و در مقطع دکتری ۸ برنامه درسی منسوخ شده است.

منسوخ شدن ۵۶ برنامه درسی در ۳ مقطع تحصیلی56 برنامه درسی

محمد‌رضا آهنچیان در ادامه گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ برای دوره کارشناسی پیوسته ۴ برنامه، برای کارشناسی ارشد ۴۴ برنامه و برای دکتری ۸ برنامه درسی تا تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷ منسوخ شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تمام برنامه‌های درسی، مورد بررسی قرار گرفت، از مجموع قریب به ۳۰۰۰ برنامه درسی در رشته محل‌های مختلف، ۸۰۰ برنامه درسی، بیش از ۱۰ سال قدمت داشتند که بازنگری شدند.

از سال ۱۳۹۴ کارگروه‌هایی در وزارت علوم برای بازنگری دروس قدیمی فعال شد، تمامی برنامه‌های درسی قدیمی به روز شد. رویکرد به روز کردن این برنامه‌ها، با کارآفرینی و کاربردی کردن بوده است.

در بخش دوم بازنگری برنامه‌های درسی بر این اساس است که تمام برنامه‌های درسی که بیش از ۵ سال قدمت دارند بازنگری شوند.

از اردیبهشت سال ۱۳۹۵ دانشگاه‌های سطح ۱، این اختیار را داشتند که برنامه‌های درسی دانشگاه خود را بازنگری کرده و برنامه‌های درسی را به روز نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا