Skip to content
واژه کمک نوآور جایگزین استارت آپ

واژه کمک نوآور جایگزین استارت آپ

واژه کمک نوآور جایگزین استارت آپ؛

حداد عادل اعلام داشت: فرهنگستان زبان و ادب به جای استفاده از واژه استارت آپ واژه کمک نوآور جایگزین شد.

جلسه ۱۷۱ شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل و همچنین با حضور شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورا برگزار گردید.

واژه کمک نوآور

امروز در این جلسه حداد عادل در مورد برخی واژگان غیر فارسی اظهار داشت: فرهنگستان زبان و ادب به جای واژه استارت آپ واژه نوآور را تصویب کرده است.

در ادامه بیان کرد: باید جایگاه مناسب این رشته‌ها در میان شاخه‌های مختلف علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد:
۶۰۰ هزار دانشجوی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند، برای این امر باید برنامه‌ریزی داشت.

وی خاطرنشان کرد: اصل تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی یک نکته مثبت است.
رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در ادامه سخنان خود در مورد همکاری این شورای تخصصی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در دیداری که به تازگی با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم، تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌ها گرفته شد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش‌روی این پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی ارائه کرد.
وی در این زمینه گفت: تمام اقدامات آموزشی و پژوهشی رشته‌های علوم انسانی و هنر در معاونت مربوطه در دانشگاه آزاد اسلامی متمرکز شده است. در این معاونت همچنین دفاتر کل متعددی به صورت تخصصی رشته‌های مربوط به علوم انسانی و هنر را پوشش می‌دهند.
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهبردی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به موضوع تحول و ارتقاء علوم انسانی است.
پس از سخنان حداد عادل، عاملی در سخنانی با تاکید بر اهمیت این رشته درسی حضور افراد متخصص در تدوین سرفصل‌ها و برنامه‌های ارائه شده، گفت: امروز یک مساله مهم برای ما پیوند میان رشته‌های علوم انسانی و بازارکار است و این رشته درسی می‌تواند این کار را انجام دهد.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران به نقش فضای مجازی در تغییر و تحول در بازار کار اشاره کرد و ادامه داد: شبکه جهانی اینترنت و برنامه‌های کاربردی تحت این فضا شکل جدیدی به بازار کار داده است و ما شاهد هستیم که بسیاری از مشاغل سنتی از بین رفته‌اند و  متقابلا مشاغل بسیار دیگری به وجود آمده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا