Skip to content
وااگذاری مجوز تشکیل مراکز پژوهشی

واگذاری اختیار تشکیل و انحلال مراکز پژوهشی به دانشگاه‌ها

ایجاد و اجرای مرکز پژوهشی مطابق آیین‌نامه شورا نیازی به مجوز گسترش مراکز پژوهشی ناست؛ اختیارتشکیل مراکزپژوهشی به دانشگاه‌ها واگذار گردید. درآئین نامه واگذاری تشکیل و انحلال مرکز پژوهشی به دانشگاه‌ها با امضا وزیرعلوم به تمام دانشگاه‌ها اعلام گردید.

واگذاری اختیار تشکیل


با توجه به مجوز گسترش مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها برای انجام ماموریت‌هایی که در سطح دانشگاه، منطقه و ملی می‌توانند ساختار پژوهشی تشکیل دهند این ساختار شامل:

  • هسته پژوهشی
  • آزمایشگاه تحقیقاتی
  • گروه پژوهشی
  • مرکز تحقیقات یا پژوهشی

دانشگاه‌ها برای ایجاد و اجرای این آیین‌نامه و دستورالعمل داخلی ابتدا باید توسط هیئت امنا تصویب داشته باشد. مراکز پژوهشی زیر نظر دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و تقاضا محور می‌باشند، دیگر نیازی به اخذ مجوز از شورای گسترش ناست.

برای گسترش مراکز پژوهشی نیازی به مجوز جدید از شورای گسترش نیست، با توجه به این مراکز بایستی برنامه پژوهشی بصورت بین رشته‌ای و دانشکده‌ای تشکیل دهند.

ایجاد و اجرای مرکز پژوهشی عرصه انجام برنامه جدید زمانی فراهم می‌شود که برنامه‌های این مراکز بطور کامل انجام و به پایان برسد.

همچنین براساس آیین‌نامه هرگاه فعالیت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها به اتمام رسید، نیازی به فعالیت نبود، این مراکز بدون اخذ مجوز از شورای گسترش می‌توانند به انحلال و یا تغییر ماموریت داشته باشند.

شایان ذکر است این فرایند به بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها کمک شایانی می‌کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا