Skip to content

وزیر آموزش عالی و تسهیلات کشور قبرس روز شنبه وارد کشور ایران می‌شود.

ورود هیئتی از دانشگاه‌های قبرس روز شنبه آتی به کشور ایران

قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل، گفت:‌ هیئتی از دانشگاه‌های کشور قبرس در اوایل هفته آینده به کشور ایران می‌آیند و این هیئت در خصوص تبادلات علمی دانشگاه‌های دو کشور و ترسیم نقشه راه آینده به منظور توسعه این تبادلات برنامه‌ریزی و رایزنی خواهند کرد.

وزیر آموزش عالی و تسهیلات کشور قبرس

دکتر حسین سالارآملی، اظهار کرد: وزیر آموزش عالی و تسهیلات کشور قبرس روز شنبه به دعوت وزیر علوم ایران وارد کشور می‌شود وهیئتی از رؤسای دانشگاه‌های این کشور وزیر قبرس را همراهی می‌کنند و در این دیدار۳ روزه بر همکاری‌های علمی دو کشور و نقشه راه تعاملات علمی برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی و رایزنی صورت قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای تدارک دیده شده است که این تفاهم‌نامه روز شنبه آینده به امضای دو وزیر علوم ایران و قبرس خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قبرس یکی از کشورهایی به شمار می‌رود که در جذب دانشجویان خارجی بسیار موفق عمل کرده است و به دلیل حضور این کشور در اتحادیه اروپا توانسته است از فرصت‌های مثبت اتحادیه اروپا برای توسعه تعاملات علمی خود با کشورهای دیگر استفاده و برنامه‌هایی نظیر ۲۰۲۰ را در ابعاد مختلف پیاده کند.

دکتر حسین سالارآملی قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم همکاری‌های این دو کشور در جذب دانشجویان تاثیرگذار باشد و دانشجویانی از قبرس وارد ایران شوند. چرا که ظرفیت خالی در دانشگاه‌های ما بسیار زیاد است و قرار دادن ظرفیت‌های آموزش عالی در اختیار دانشجویان کشورهای دیگر جزو سیاست‌های وزارت علوم به شمار می‌رود. امیدواریم با حضور این هیئت کشور قبرس بتوانیم به یک جمع‌بندی نهایی در راستای توسعه تعاملات به دست آوریم.

دکتر سالار آملی، همچنین به زمینه‌های همکاری علمی ایران و قبرس اشاره کرد، گفت: برگزاری دوره‌های مشترک، مبادله دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک، همکاری‌های پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری از مهم‌ترین محورهای تعاملات بین‌المللی دو کشور به شمار می‌رود. همچنین با توجه به پتانسیل بالا در ایران تلاش می‌کنیم اساتید کشور قبرس در داخل کشور دوره‌های کوتاه مدت مشترک برگزار کنند.

به گفته دکتر حسین سالار آملی، در حال حاضر یک سری از دانشگاه‌های ایران ارتباطات بسیار خوبی با کشور قبرس در زمینه تبادلات دانشجو، استاد و همچنین برگزاری دوره‌های مشترک دارند. البته باید تاکید کنیم که گروه زیادی از ایرانیان با هزینه‌ی خود به کشور قبرس رفته و تحصیل می‌کنند. در واقع نزدیکی دو سیستم آموزشی ایران و کشور قبرس در سطح دانشگاهی فرصتی فراهم کرده که مبادلات علمی دو کشور بیشتر شود.

همچنین ایشان خاطرنشان کردند: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های قبرس تحصیل می‌کنند اما تعداد دانشجویان قبرس در ایران بسیار محدود و به تعداد انگشتان دست است.

دکتر سالار آملی در آخر بیان کرد: برنامه‌های متعددی از جمله ملاقات با وزیر بهداشت، معاونت علمی و تحقیقاتی رئیس جمهور در مدت ۳ روز حضور هیئت قبرس در تهران در نظر گرفته شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا