Skip to content
کاهش وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان

کاهش وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری امروز بیان داشت: روز گذشته بودجه‌سال ۹۷ دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای دانشگاه تصویب شد و ۵ درصد کاهش وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه نسبت به سال گذشته‌کاهش یافت.

بودجه دانشگاه آزاد

ولایتی اظهار کرد: بودجه دانشگاه برای سال ۹۷، ۷۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال است که از درآمدهای این دانشگاه تأمین می‌شود.

علی اکبر ولایتی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال از شهریه دانشجویان این دانشگاه به جذب هیات علمی جوان اختصاص داده شده است. همچنین ۱۰/۵ درصد بودجه سال آینده دانشگاه آزاد به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: میزان بودجه فرهنگی دانشگاه نیز نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته که بودجه فعالیت‌های ورزشی هم بر این اساس افزایش خواهد یافت.

انعقاد قرارداد با محوریت اقتصاد دانش بنیان

وی خاطر نشان کرد: تاکنون این دانشگاه ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد با دستگاه‌ها و مؤسسات مختلف با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان منعقد کرده است.

ولایتی تصریح کرد: دانشگاه آزاد آزمایشگاه‌های پیشرفته بسیاری دارد که ۳۰۰ آزمایشگاه آن در مناطق مرزی وجود دارد؛ بنابراین این آزمایشگاه‌ها می‌توانند محلی برای کنترل کیفی محصولات صادراتی و وارداتی باشند.

میزان حقوق مدیران بر اساس مصوبات دولت است

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حقوق مدیران فعلی دانشگاه آزاد گفت: فیش های حقوقی که از مسئولین قبلی دانشگاه آزاد اعلام شد واقعیتی بود که دیگر اینگونه نیست. میزان حقوق مدیران بر اساس مصوبات دولت است و هر چه دولت تعیین کرده باشد آن میزان رعایت می‌شود، اکنون میزان حقوق مدیران بسیار کمتر است.

وی درباره شایعاتی مبنی بر استعفای فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد افزود: برخی‌ها نمی‌خواهند پیشرفت دانشگاه آزاد را ببینند؛ بنابراین این نوع شایعات را مطرح می‌کنند.

ولایتی ادامه داد: افرادی که اکنون در رده‌های مدیریتی این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، افرادی باسابقه در بخش‌های مختلف جامعه از جمله آموزش عالی به شمار می‌روند؛ به طور مثال دکتر رهبر در رزومه کاری خود، ریاست سازمان برنامه و ریاست دانشگاه تهران را داشته است.

ولایتی تأکید کرد: همچنین دیگر مدیران این دانشگاه نیز سمت‌های مدیریتی در دانشگاه‌های بزرگ کشور داشته‌اند.

به دنبال مبارزه با ولنگاری مالی، ریخت و پاش‌ها و ساخت و سازهای بی‌اثر هستیم

ولایتی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون در دانشگاه به دنبال مبارزه با ولنگاری مالی، ریخت و پاش‌ها و ساخت و سازهای بی‌اثر هستیم، برخی آرزو دارند مدیریت این دانشگاه که راه دیگری را دنبال می‌کند، موفق نشود.

ولایتی ادامه داد: برخی از ساخت و سازهایی که در مدیریت قبلی این دانشگاه انجام شده، همچنان بدون کاربرد است.

وی اظهار داشت: از ۳۱ استان کشور، مدیران ۲۱ استان این دانشگاه تغییر کردند که همه این افراد از نظر علمی و اخلاقی بسیار قابل قبول هستند.

ولایتی تأکید کرد: علت حضور ما در دانشگاه آزاد این است که به وظیفه ملی، دینی و انقلابی خود عمل کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا