Skip to content
کلید اولیه آزمون سراسری

فردا کلید اولیه آزمون سراسری ۹۸ منتشر می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کلید اولیه آزمون سراسری ۹۸ فردا مورخ یکشنبه ۱۶ تیر ماه ۹۸ ساعت ۲۱ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌گردد.

مشخصات آزمون سراسری

آزمون سراسری سال جاری برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس، خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روز ۱۳ و ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸ در ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار گردید.

شایان ذکر است، با انتشار دفترچه سوالات گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی سال ۱۳۹۸ در داخل کشور در تاریخ ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ پاسخنامه اولیه در سایت سازمان سنجش کشور قابل دسترس قرار می‌گیرد.

داوطلبان خارج از کشور

کلید اولیه سوالات آزمون سراسری برای داوطلبان خارج از کشور در روز چهارشنبه در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۹۸ در سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان انتشار داده می‌شود.

آمار شرکت‌کنندگان آزمون سراسری ۹۸

طبق اعلام سازمان سنجش کشور سال ۱۳۹۸ تعداد ۱ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر ثبت نام کردند و همچنین تعداد علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم وسوم تعداد ۱ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه کنکور صادر گردید.

توجه به تغییر نظام آموزشی متوسطه برای دانش آموزان یک مجموعه سوالات با نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا نظام قدیم و یک مجموعه سوالات نیز برای داوطلبان با نظام تحصیلی جدید برای آزمون سال جاری طراحی شده بود.

اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۸

شایان ذکر است نتایج اولیه آزمون کنکور سال جاری در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر خواهد شد. بعد از اعلام نتایج اولیه آن دسته از داوطلبانی مجاز به انتخاب باشند بایستی در موعد تعیین شده حتما اقدام به انتخاب رشته نمایند. همچنین قابل بیان است که نتایج نهایی در دهه سوم شهریور ماه ۹۸ منتشر خواهد گردید.

افزایش ظرفیت رشته پزشکی

رییس سازمان سنجش کشور اعلام کرده است: در رشته پزشکی نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت را داریم. بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ داوطلب در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته خواهند شد.

کدخدایی بیان کرد: ظرفیت کل دانشگاه‌ها در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون البته بدون در نظر گرفتن دانشگاه فنی و حرفه‌ایی و علمی کاربردی حدود ۷۳۰ هزار داوطلب و همچنین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ۵۰۰ هزار نفر است. مجموع پذیرش ظرفیت در دانشگاه‌ها حدود یک میلیون ودویست و سی هزار داوطلب در پذیرش در کل آموزش عالی خواهد بود. این ظرفیت نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

اگر به درستی انتخاب رشته نمایید شما می‌توانید در رشته‌های مختلف به دانشگاه ورود نمایید، ولی برخی از داوطلبان خواستار قبولی در رشته‌های خاص هستند و باید به خاطر داشت امکان کمتری برای این گروه وجود دارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا