Skip to content

‌ارتباط میان دین و سلامت معنوی به درستی تعریف شود.

باقر لاریجانی امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: در معنویت اسلامی نگاه کاملی به انسان وجود دارد و سلامت جسمی و معنوی زمینه‌ای برای رسیدن به انسان کامل است.

‌ارتباط میان دین و سلامت معنوی

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سلامت معنوی موضوع مهمی است که پس از قرن۱۹ در جهان مورد توجه قرار گرفت. سلامت معنوی در تقابل با سکولاریسم نیست، ولی می‌تواند فرصتی برای توجه انسان به دین باشد.

باقر لاریجانی گفت: سلامت معنوی می‌تواند به زندگی انسان هدف بدهد و روابط بین فردی را تنظیم و نگاه او را به دنیا اصلاًح کند. پزشکان نیز باید به زمینه سلامت معنوی توجه داشته باشند و افرادی که در حیطه سلامت معنوی دارای صلاحیت هستند، ورود پیدا نمایند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ارتباط میان دین و سلامت معنوی باید به درستی تعریف شود و در این زمینه لازم است روشی صحیح را برگزینیم.

وی گفت: سلامت معنوی مطبق آموزه‌های اسلام، تقوا و توکل به خدا و اعتقاد به عالم پس از مرگ استوار است. در نظام وزارت بهداشت باید شرایطی اتخاذ شود تا رفتار پزشکی براساس معارف الهی باشد و این روش نیاز به آموزش دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سلامت معنوی یک پیوست معنوی وجود دارد و این جامع‌نگری یکی از ملزومات موضوع سلامت روانی است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا