Skip to content

برنامه‌‌های اداره‌کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد

سرپرست اداره‌کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد مهندس علیرضا شیخ عطار با اشاره به فعالیت‌‌های انجام شده این اداره‌ کل در سال قبل، مهم‌ترین سیاست‌‌ها و برنامه‌‌های اداره‌کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد را برای سال ۱۳۹۷ شرح داد.   مهندس علیرضا شیخ عطار درباره برنامه‌‌های اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۶ گفت: شرکت، سخنرانی و اداره مراسم روز علم ایران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت با حضور ۵۰ تن از نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آلمان و ۱۰۰ نفر از نمایندگان دانشگاه‌‌های کشور به دعوت معاونت بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. شرکت و سخنرانی در هشتمین نشست سراسری معاونان، مدیران بین‌الملل دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌­‌های علم و فناوری در دانشگاه الزهرا به دعوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. شرکت نمایندگان حوزه بین‌الملل دانشگاه در اجلاس دوم سال ۲۰۱۷ آسایهل در کشور تایلند با موضوع امید به زندگی بهتر با آموزش، پژوهش و نوآوری، بازدید روسای ۴ دانشگاه عراق (دانشگاه‌‌های بابل، قادسیه، میسان و موصل) از آزمایشگاه‌ها و کتابخانه واحد علوم و تحقیقات و انجام مذاکرات با هدف گسترش همکاری‌‌های علمی دانشگاه‌ آزاد و دانشگاه‌‌های عراق و دیدار با سفرای کشورهای آلمان، سوریه، روسای مجالس لبنان و سوریه، نماینده حزب حکمت عراق جهت گسترش همکاری‌های بین‌‌المللی تعدادی از فعالیت‌‌های اخیر ما در چند ماه قبل بوده است.

برنامه‌‌های اداره‌کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۷

مهندس شیخ عطار به مهم‌ترین برنامه‌‌های این اداره‌ کل در سال ۱۳۹۷ هم اشاره کرد و گفت: اجرای راهبرد و دکترین حوزه بین‌الملل دانشگاه آزاد ، شرکت نمایندگان اداره کل بین‌الملل در اجلاس دانشگاه‌های جنوب شرقی آسیا (آسایهل) در کشور ژاپن (فروردین‌­ ماه ۹۷)، ارائه دوره‌‌ها و مدارک مشترک (Joint Degree) دو جانبه با کشورهای منطقه و چند جانبه با کشورهای پیشرفته برای حل مشکل مجوز و ارتقاء انگیزه دانشجویان و گسترش رشته‌‌های بین رشته‌ ای در دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی باتوجه به فقدان آن در دانشگاه‌‌های منطقه از جمله سیاست‌‌ها و برنامه‌‌های آتی برای امسال است.

برنامه‌‌های اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد

سایت تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه آزاد راه‌ اندازی می‌شود

شیخ عطار یادآوری کرد: ایجاد فرصت‌ های مطالعاتی در داخل برای اعضای هیات علمی کشورهای هدف، ارائه رشته‌‌های مدرن (High tech) در محیط مجازی یا حضوری و سازمان‌ دهی استادان و درس ها برای این امر، ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی در واحدهای دانشگاهی هدف، ایجاد اداره امور کنسولی مختص دانشجویان غیر ایرانی در حوزه بین‌الملل دانشگاه به منظور کاهش بوروکراسی، برگزاری جشنواره‌ ها و کارگاه‌ ­های فرهنگی برای دانشجویان غیر ایرانی، جذب دانشجویان غیر ایرانی با اولویت کشورهای اسلامی و همسایه، برگزاری دوره‌‌های آموزشی در حوزۀ تشریفات بین‌‌المللی، اصول و فنون مذاکره، دیپلماسی عمومی و رسانه نیز به صورت جدی مدنظر است و اجرا خواهند‌شد.

وی از راه‌ اندازی قطعی سایت تفاهم‌‌نامه‌‌های همکاری دانشگاه آزاد و اعلام به واحد‌های مختلف دانشگاه خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی جامع از تفاهم‌‌نامه‌‌های همکاری دانشگاه که پیش از راه‌ اندازی سایت به امضا رسیده‌ اند تهیه می‌‌شود. هم چنین به دنبال هماهنگی‌‌های لازم جهت برگزاری کنفرانس آسایهل ۲۰۱۸ به میزبانی دانشگاه آزاد هستیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا