Skip to content

رتبه‌بندی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد بر‌اساس شاخص‌های بومی

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد تاکید: رتبه‌بندی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد بر‌اساس شاخص‌های بومی خواهد بود. رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: باید استادان و دانشجویان براساس شاخص‌های بومی رتبه‌بندی شوند تا در این راستا پژوهشگران و فناوران برتر معرفی شوند.

فرهاد رهبر در جلسه هیات رئیسه واحد علوم و تحقیقات گفت: با ترسیم نقشه راه و معماری پژوهش و فناوری، می‌توان علاوه بر استادان و دانشجویان علوم و تحقیقات، سایر محققان کشوری و دنیا را به تمرکز بر روی حل مسئله‌ای که مطرح می‌کنید، تشویق کرد.

وی در ادامه افزود: اگر واحد علوم و تحقیقات به جای ۲ مجله نمایه شده در آی اس آی، ۱۰۰ مجله در آی اس آی داشته باشد، می‌تواند جریان علمی کشور را مدیریت کند و تاثیر بالایی در هدایت جریان علمی دنیا داشته باشد.استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد

تدوین و تهیه شاخص‌ های بومی حوزه علم و فناوری

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: تدوین و تهیه شاخص‌ های بومی حوزه علم و فناوری از اجزای نقشه راه و معماری پژوهش و فناوری است.

رهبر در ادامه اظهار داشت: تاکید بر بومی‌ سازی شاخص‌ های حوزه علم و فناوری، به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ ها و قواعد بین‌‌المللی نیست، بلکه منظور این است که مقهور شاخص‌ های طراحی شده رتبه‌بندی‌ های بین‌‌المللی نشویم و بدانیم ارزش تولیدات و مقاله‌ های علمی در حل مشکلات مردم و جامعه است.

وی فاصله رتبه جمهوری اسلامی ایران در تولید علم جهانی و رتبه کشورمان در تولید علم موثر در حل مسئله را قابل تامل دانست و گفت: پایان‌نامه‌های موازی یا بی‌ارتباط با یکدیگر، گره‌ ای از مسائل کشور باز نمی‌کنند بلکه پایان‌ نامه‌ ها و رساله‌ ها باید مکمل هم باشند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا