Skip to content

آغاز رقابت داوطلبان کنکور در گروه‌های ریاضی و انسانی

آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ صبح امروز پنجشنبه ۷ تیرماه با آغاز رقابت داوطلبان کنکور در گروه‌های ریاضی و انسانی آغاز شد. ماراتن کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ با رقابت داوطلبان کنکور در گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شد.گروه‌های ریاضی و انسانی

آزمون سراسری سال ۹۷ صبح امروز پنجشنبه ۷ تیرماه با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد  ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ داوطلب و در گروه علوم انسانی تعداد ۲۰۵ هزار و ۲۶ داوطلب داوطلب شرکت کرده‌اند. در مجموع تعداد تعداد ۳۴۹ هزار و ۵۷۶ داوطلب رقابت خود را در این دوره از کنکور سراسری آغاز کرده‌اند.

کنکور سراسری سال ۱۳۹۷

  • درهای ورود به حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷ صبح بسته شده و فرآیند برگزاری آزمون در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز شده است.
  • در آزمون سراسری سال ۹۷ به هر داوطلب در کلیه گروه‌های آزمایشی، یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال داده می‌شود.
  • داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی که دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه های عمومی و اختصاصی باید به سوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند.
  • کلیه سوالات آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان در هر ۵ گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع (در انواع C ، D ، E و F ) است.
  • دفترچه مربوط به درس معارف غیراسلام (ویژه داوطلبان اقلیت های دینی) و یا درس زبان غیرانگلیسی در کلیه گروه‌های آزمایشی در دروس عمومی، دفترچه مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبان های خارجی و دفترچه های شماره ۳ در گروه آزمایشی علوم تجربی (سوالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سوالات درس اصول عقاید و فقه) نیز شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی جلد دفترچه درج شده است.
  • کنکور سراسری ۱۳۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و هم چنین در کدرشته‌‌های با آزمون دانشگاه آزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۱۳۹۷ با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا