Skip to content

اعلام شرایط ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

شرایط ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد. جزئیات شرایط و ضوابط ثبت‌نام برای دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای این دانشگاه اعلام شد.

متقاضیان و داوطلبان پذیرش در این دوره باید با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای این دوره اقدام نمایند.

شرایط ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

  • متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت‌نام اقدام و با ورود شناسه ثبت‌نام، رمز ثبت‌نام و کد امنیتی به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند.
  • متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب ۲۰ رشته شهر از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام کنند.
  • متقاضیانی که تمایل به انتخاب رشته شهر از نظام‌های آموزشی متفاوت را دارند می‌توانند مجددا با خرید کارت اینترنتی ثبت‌نام نسبت به انتخاب ۲۰ رشته شهر از نظام آموزشی دیگر اقدام کنند.
  • داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای پذیرش در این دوره الزامی است.
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت‌نام در این دوره را ندارند.
  • فارغ التحصیلان دوره‌های کاردانی (اعم از پیوسته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت‌نام در این دوره هستند.
  • براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی برنامه‌ریزی دارندگان مدرک حوزوی مورد تایید حوزه علمیه قم که معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه است (حداقل لمعتین و اصول) به شرط آنکه مشمول وظیفه عمومی نبوده و همزمان در حوزه علمیه تحصیل نکنند، می‌توانند در رشته‌های گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کنند.

زمان ثبت‌نام برای دوره‌های کارشناسی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیم‌سال اول ۹۷-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از سوی مرکز سنجش و پذیرش اعلام خواهد‌شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا