Skip to content

همکاری دانشگاه آزاد با استادان بازنشسته

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه خبر از همکاری دانشگاه آزاد با استادان بازنشسته داد. رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه برنامه دارد با استادان بازنشسته برجسته به عنوان «استاد وابسته» همکاری داشته باشد.

فرهاد رهبر در جلسه شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر تلاش مسئولان دانشگاه نسبت به تکریم استادان، گفت: آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند را نمی‌خواهیم از دست بدهیم، بلکه برنامه‌ ریزی خواهیم کرد تا همکاری خود را به عنوان استاد وابسته با واحد علوم و تحقیقات ادامه دهند.

دانشگاه آزاد با استادان بازنشسته

ارتقا اعضای هیات علمیوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز به بازنگری جدی در آئین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی، گفت: بخش قابل توجهی از امتیازهای مربوط به ارتقا اعضای هیات علمی به مقالات وابسته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می‌رود برای معیارهای جدید و روش‌ های دیگری که می‌توان از طریق آن‌ها برای ارتقا اعضای هیات علمی امتیازآوری کنیم، تفکری صورت گیرد.

صاحب کرسی شدن استادان

رهبر خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌ های امتیازآوری برای ارتقا اعضای هیات علمی به خصوص در رشته‌‌های علوم انسانی، دنبال کردن کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است، اما متاسفانه برای صاحب کرسی شدن استادان برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: هم چنین تولید کتاب می‌تواند محتوای آموزشی را متحول کند و هم چنین برای ارتقا اعضای هیات علمی امتیازآور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان افزود: انتظار می‌رود براساس آئین‌نامه‌های موجود در خصوص رکود علمی اعضای هیات علمی، اطلاع‌رسانی لازم به مشمولان این موضوع صورت گیرد تا اعضای هیات علمی برای رسیدن به حد استانداردهای موجود در آئین‌ نامه‌ها و بخشنامه‌ ها تشویق شوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا