Skip to content
مجوز آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

مجوز آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

مجوز آزمون جامع پیش از آزمون زبان برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای برنامه‌ ریزی آموزشی و درسی دانشگاه در سال ۱۳۹۷ امروز که به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور تمام اعضا برگزار شد، صادر شد.  آقای علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد موارد مورد بررسی در این جلسه را به شرح ذیل نام برد. در این جلسه موارد مربوط  به مقطع دکتری از جمله:  

  • نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن
  • شیوه ارتقای کیفیت ارزشیابی آموزشی
  • تقویت سطح زبان دانشجویان مقطع دکتری

ایشان یادآوری کرد: پس از بحث و بررسی، تعیین شد برای بعضی رشته‌های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با بیان کرد در این جلسه مصوب شد برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر شود، و افزود: اعلام قبولی در آزمون جامع و ثبت نتایج آن مشروط به اخذ حدنصاب نمره قبولی آزمون زبان خواهد بود.

رهایی خاطرنشان کرد: دانشجویان و متقاضیان توجه داشته باشند که این قبولی صرفاً در یک دوره زمانی ۹ ماهه معتبر است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت زبان داوطلبان و دانشجویان دکتری، اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه علمی زبان داوطلبان، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دوره‌های آموزشی در قالب سه ترم ۶ هفته‌ای برنامه‌ ریزی کرده که برای ورود به این دوره، یک آزمون تعیین سطح برگزار خواهد شد که تعیین‌کننده سطح ورود به ترم های آموزشی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بیان کرد: در صورت کسب امتیاز بالا در آزمون تعیین سطح، داوطلب نیاز به شرکت در این دوره‌های آموزشی را نخواهد‌داشت.

زمان برگزاری آزمون جامع پیش از آزمون زبان برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

آقای رهایی در پایان افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری آزمون جامع برای دانشجویان مقطع دکتری، مصوب شد آزمون جامع اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۷ در نیمه اول تیرماه سال جاری برگزار‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا