Skip to content

همکاری ایران و سوئیس در حوزه آموزش پزشکی

دکتر آمبرجیو دبیرکل وزارت آموزش سوئیس از همکاری ایران و سوئیس در حوزه آموزش پزشکی خبر داد و عنوان کرد: تبادل دانشجو و استاد میان ایران و سوئیس در حوزه آموزش پزشکی انجام می‌گیرد.

دبیرکل وزارت آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس گفت: همکاری بین‌المللی حوزه علوم پزشکی و سایر علوم ایران با دانشگاه‌های سوئیس بسیار دارای اهمیت است.

دکتر آمبرجیو در دیدار با دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، برای همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی با جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقمندی کرد.

دبیرکل وزارت آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس اظهار داشت:همکاری ایران و سوئیس

  • تبادل تجربیات و اطلاعات دو کشور به خصوص استفاده از تجربیات وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پزشکی و سلامت
  • همچنین همکاری حوزه علوم پزشکی و سایر علوم ایران با دانشگاه‌های سوئیس بسیار دارای اهمیت است.

تبادل دانشجو و استادان بین دو کشور ایران و سوئیس

وی با اظهار خرسندی برای تبادل دانشجو و استادان بین دو کشور ایران و سوئیس، به ظرفیت بسیار خوب ایران در زمینه دارو و سرمایه گذاری شرکت‌های دارویی سوئیسی در کشورمان، اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با جذب سرمایه گذاری و همکاری دو جانبه در زمینه دارو با سوئیس، به انتقال تجربیات و همکاری‌های دوجانبه اقدام نماید.

آمبرجیو هم چنین با اشاره به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های زیر تصریح کرد: سوئیس می‌تواند در این خصوص با ایران همکاری‌های دو جانبه‌ای داشته باشد.

  • کنترل بیماری‌های واگیر
  • پروژه های مشترک در زمینه گیاهان دارویی و تولیدات طبیعی

بیانیه مشترک ایران و سوئیس

در این نشست در راستای توسعه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و آموزش پزشکی ۲ کشور ایران و سوئیس، بیانیه مشترکی توسط دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دکتر آمبروجیو دبیرکل وزارت آموزش، تحقیقات و نوآوری به امضا رسید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا