Skip to content

بازمهندسی فضای آموزشی دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی خارجی

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: دانشگاه‌ها لازم است فضای آموزشی خود را در راستای جذب دانشجوی خارجی باز مهندسی کنند. همچنین ضروری است تبادلات علمی دانشگاه‌ها در چارچوب سند آمایش بین‌الملل توسعه یابد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به برخی فعالیت‌های حوزه معاونت آموزشی در زمینه گسترش بین‌المللی آموزش علوم پزشکی، توسعه ارتباطات بین‌المللی در عرصه‌های علمی را یکی از ملزومات حرکت به سمت مرجعیت علمی در حوزه سلامت عنوان کرد.دکتر باقر لاریجانی

وی با اشاره به اینکه تحولات خوبی در سال‌های اخیر در حوزه بین‌الملل نظام سلامت ایجاد شده است، افزود: مسائل بین‌الملل در همه حوزه‌ها بحث مهمی است و در اسناد بالادستی کشور نیز بر این موضوع تاکید ویژه‌ای شده است. ضروری است که بین‌المللی سازی را جدی بگیریم.

ظرفیت های ورود به عرصه‌های بین‌المللی

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور ظرفیت های قابل توجهی در راستای ورود به عرصه‌های بین‌المللی وجود دارد، گفت:  اسناد علمی جهانی نشان می‌دهد که وضعیت ایران در تولیدات علمی مناسب است. هم اکنون سهم کمی و کیفی علمی کشور در جهان در حال افزایش است. این یکی از نشانه های توسعه علمی محسوب می‌شود.
وی افزود: در پژوهش، یکی از سریع ترین رشدهای علمی را تجربه کرده ایم و تعداد استادان یک درصد و تعداد دانشگاه‌های برتر کشور در حال توسعه است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا