Skip to content

لزوم بومی گزینی در رشته‌های پزشکی

دکتر حمید اکبری قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از برآورد شهر به نیاز نیروی انسانی به علوم پزشکی و بازنگری در ماموریت های دانشگاه‌های علوم پزشکی و لزوم بومی گزینی در رشته‌های پزشکی در تحول آموزش خبر داد.

دکتر حمید اکبری درباره برنامه‌های سال ۱۳۹۷ حوزه آموزش وزارت بهداشت افزود: در سال ۱۳۹۷ معاونت آموزشی وزارت بهداشت بیشترین تمرکز خود را بر تعمیق بخشیدن به مناطق آمایشی گذاشته است.

بومی گزینی در رشته‌های پزشکی

اکبری خاطرنشان کرد: باید اسناد و مدارکی تهیه شود که بدانیم هر شهر کشور به چه میزان نیروی انسانی در گروه علوم پزشکی نیاز دارد و بومی گزینی را جدی بگیریم. بدین ترتیب افراد از همان شهر وارد دانشگاه می‌شوند و تعهد می پذیرند و بعد از اتمام تحصیل هم بر اساس قوانین و مقررات در همان شهرها به ارائه خدمات می‌پردازند.

لزوم بومی گزینی در رشته‌های پزشکیوی در ادامه گفت: قصد داریم که جلوتر از برنامه ششم توسعه حرکت کنیم و پیش‌بینی ما این است که در سال۱۳۹۷ میزان جذب دانشجویان خارجی در گروه علوم پزشکی از هدف برنامه ششم نیز بیشتر خواهد‌بود.

توسعه اعتبار بخشی بین‌المللی دانشگاه‌ها

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره توسعه اعتبار بخشی بین‌المللی دانشگاه‌ها گفت: با توجه به اینکه اعتبار بخشی بین‌المللی دانشگاه‌ها شروع شده است سعی داریم این موضوع را سریع تر جلو ببریم و تعداد دانشگاه‌های بیشتری اعتباربخشی بین‌المللی شوند و گواهی لازم را از موسسات اعتباربخشی بین‌المللی دریافت نمایند.

اکبری در انتها یادآور شد: اعتباربخشی درونی موسسات آموزشی علوم پزشکی نیز در سال ۱۳۹۷ توسعه می‌یابد تا دانشگاه‌ها بتوانند رتبه خود را ارتقاء بخشند. ضمن اینکه این اعتبار بخشی پذیرش دانشجویان خارجی را هم تسهیل می‌کند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا