Skip to content

همکاری با ۳ دانشگاه اتریشی در زمینه علوم پزشکی

همکاری با 3 دانشگاه اتریشی

وزارت بهداشت خبر از همکاری با ۳ دانشگاه اتریشی در زمینه علوم پزشکی داد.  در دیدار مشترک هیات ایرانی با مسئولین این کشور ۳ تفاهم‌نامه همکاری از سوی ایران با اتریش در زمینه آموزش علوم پزشکی، مدیریت بیماری‌های غیر واگیر و اخلاق پزشکی صورت گرفت.

به نقل از وزارت بهداشت، در سفر هیات ایرانی به اتریش که با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر اسدی لاری قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل و جمع دیگری از مسئولین این وزارتخانه حضور داشتند ۳ تفاهم‌نامه همکاری در حوزه سلامت با این کشور منعقد‌شد.

لاریجانی به عقد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه کریمز اتریش در زمینه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: طرف های ایرانی این تفاهم‌نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مجازی بودند.

مفاد تفاهم‌نامه دانشگاه کریمز اتریش

  • در صدد هستیم تا از طریق همکاری با مراکز علمی معتبر دنیا توسعه علمی کشور را آسان کنیم و در عین حال پیشرفت‌های کشور را به جهان عرضه نماییم.
  • براساس این تفاهم‌نامه برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت به صورت مشترک بین دو طرف برگزار می‌شود.
  • بر این اساس تعیین شد نشست های علمی مشترک میان دانشگاه‌ها و موسسات علمی ۲ کشور در زمینه‌های علمی مختلف در حوزه علوم پزشکی برگزار شود.
  • تفاهم‌نامه مشترکی بین موسسه علمی AME اتریش و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد گردید.

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه زیگموند فروید اتریش سخن گفت و بیان کرد: بر مبنای این تفاهم‌نامه ۲ طرف در زمینه توسعه همکاری‌های علمی در اخلاق پزشکی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

مفاد تفاهم‌نامه دانشگاه زیگموند فروید اتریش

  • همکاری مشترک برای تبادل تجربیات و دانش در مورد مسائل اخلاق پزشکی و زمینه‌های مرتبط با آن برای کمک به شناسایی و تقویت ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در برنامه‌ریزی و استفاده این دانش در بهره برداری از اخلاق زیست پزشکی در آموزش و پژوهش
  • همکاری‌های مشترک در زمینه‌های آموزش و پژوهش در اخلاق پزشکی، تبادل استاد و دانشجو بین ۲ کشور و برگزاری همایش‌ها و نشست های علمی مشترک

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا