Skip to content

افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها جایگزین سهمیه‌ها

قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد: مجلس افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها را جایگزین سهمیه‌ها به وزارت علوم پیشنهاد داده است.

جایگزین سهمیه‌ها

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اعتراض داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ گفت: پیشنهادی درباره افزایش ظرفیت دانشگاه‌‌ها به ازای اعمال سهمیه‌ ها به وزارت علوم ارسال شد.

افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها جایگزین سهمیه‌ها

قاسم احمدی لاشکی گفت: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که ۲۰ خرداد ماه باحضور معاون آموزشی وزارت علوم  و رئیس سازمان سنجش برگزار شد پیشنهاد افزایش ظرفیت به ازای اعمال سهمیه ایثارگران مطرح شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: با اصلاًح ظرفیت در صورتی که به طور مثال ظرفیت ارشد در یک کد رشته ۱۰۰ نفر است به دلیل اعمال سهمیه ۳۰ نفر مازاد بر ظرفیت برای آنان منظور می‌شود و ۱۰۰ نفر داوطلب به صورت عادی باتوجه به مناطق با یکدیگر رقابت می‌کنند تا حق سایر داوطلبان ضایع نشود و عدالت آموزشی برقرار شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین شد وزارت علوم بررسی لازم را انجام دهد و نتایج بررسی را به کمیسیون آموزش ارائه دهد؛ در صورتی که وزارت علوم با آن همراه باشد، در صحن علنی به رأی گذاشته خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا