Skip to content

پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها به تدریج تعدیل می‌شوند

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه‌ها در دوره‌های بدون شهریه و روزانه، دوره‌های پردیس‌های خودگردان به تدریج تعدیل می‌شوند.

وی افزود: دوره‌های پردیس های خودگردان دوره‌هایی هستند که با شهریه اداره می‌شوند. این دوره‌ها از قبل برقرار شده‌اند و تا زمانی که مشتری داشته و برای دانشگاه صرفه مالی داشته باشند، دانشگاه‌ها آن دوره‌ها را حفظ می‌کنند.

وی درباره گزینش دانشجویان مشغول به تحصیل در پردیس های خودگردان (پردیس ها پولی) ادامه داد: این دانشجویان نیز مانند سایر دانشجویان از مرحله آزمون و پذیرش می گذرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه‌ها در دوره‌های بدون شهریه و روزانه این دوره‌ها به تدریج تعدیل می‌شود.

در این رابطه، رئیس دانشگاه تهران پیشتر گفته بود: پردیس البرز این دانشگاه ماموریت ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و پردیس کیش این دانشگاه مامور فعالیت‌های بین‌المللی خواهد شد.

پردیس های خودگردان

پردیس دانشگاهی خودگردان دوره تحصیلی از دوره‌های موجود در دانشگاه‌های دولتی در کشور است که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت هزینه ایجاد می‌شوند. پذیرش دانشجویان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا