Skip to content

استعداد درخشان شدن دانشجویان ایرانی خارج از کشور

محمد‌رضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی از استعداد درخشان شدن دانشجویان ایرانی خارج از کشور در صورت بازگشت به کشور خبر داد.

دانشجویان ایرانی خارج از کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور که قصد داشته باشند به کشور بازگردند، در چارچوب اعلام شده، مشمول استعداد درخشان خواهند شد.

محمد‌رضا آهنچیان در ادامه گفت: تحریم و افزایش قیمت دلار یک موجی را ایجاد کرد، بر همین مبنا برای همراهی با دانشجویان ایرانی خارج از کشور و هموار کردن راه برگشت آنها، دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم برنامه‌هایی را تدوین و تهیه کرد.

وی ادامه داد: راه بازگشت را برای دانشجویانی که به تازگی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده‌اند و یا در شرف اتمام تحصیلات خود بوده و می خواهند بازگردند تسهیل کرده‌ایم.

دانشجویان ۵۰ درصد واحدهای خود را در ایران بگذارند

آهنچیان گفت: این دانشجویان اگر ۵۰ درصد واحدهای خود را در ایران بگذارند، می‌توانند مشمول دانشجویان استعداد درخشان شوند.

وی افزود: ۱ بندی هم به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که درخواست این دانشجویان به عنوان دانشجوی استعداد درخشان بررسی شود.

آهنچیان در انتها یادآور شد: درگذشته این دانشجویان به عنوان دانشجوی استعداد درخشان پذیرش نمی شدند، دلیل عدم پذیرش این دانشجویان نیز این بود که آنها از طریق سازمان سنجش پذیرش نشده و حق نداشتند استعداد درخشان باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: این کار در راستای همراهمی با دانشجویان ایرانی خارج از کشور صورت می‌گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا