Skip to content

دلیل عدم بازگشت رشته‌های دانشگاه صداو سیما به دفترچه ارشد

بازگشت رشته‌های دانشگاه صداو سیما

منصور غلامی وزیر علوم دلیل عدم بازگشت رشته‌های دانشگاه صداو سیما به دفترچه ارشد را اعلام کرد. وزیر علوم درباره بازگشت رشته‌های باقی‌مانده دانشگاه صدا و سیما گفت: وزارت علوم رشته‌های این دانشگاه را که در دانشگاه‌های دیگر آموزش داده می‌شوند را متوقف کرد.

منصور غلامی در با این‌که آیا رشته‌های باقی‌مانده دانشگاه صدا و سیما به دفترچه آزمون ارشد باز می‌گردد یا خیر، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت آموزش و تربیت دانشجو ندارند، نباید دانشگاه داشته باشند.

تاخیر در پیگیری مصوبه توسط وزارت علوم

غلامی ادامه داد: بنابراین در اجرای این مصوبه، امسال نمی‌بایست تعداد زیادی از دانشگاه‌های این چنینی، دانشجو پذیرش می‌کردند، اما چون این مصوبه، مقداری با تاخیر توسط وزارت علوم پیگیری شده بود و داوطلبان زیادی خود را برای پذیرش در رشته‌های خاصی آماده کرده بودند، این سری را به تاخیر انداخت.

وزیر علوم تصریح کرد: بنابراین وزارت علوم اعلام کرد، بعضی از رشته‌های دانشگاه صدا و سیما که در دانشگاه‌های زیادی آموزش داده می‌شود، متوقف شود.

غلامی تاکید کرد:  بعد از این مرحله هم به طور رسمی به دستگاه‌هایی که شامل این مصوبه می‌شوند، اعلام می‌شود که از سال آینده براساس این مصوبه نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند، امسال برای دانشگاه‌ها و دانشکد‌های این دستگاه ها یک ارفاق شد.

بازگشت رشته‌های دانشگاه صداو سیما به دفترچه ارشد

پیش از این ۹ رشته از رشته‌های دانشگاه صداوسیما در مقاطع ارشد حذف شده بود که ۶ رشته بازگردانده شده و ۳ رشته تخصصی مرتبط با دانشگاه شامل رشته‌های زیر همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

  • مدیریت رسانه
  • علوم ارتباطات
  • مهندسی مخابرات

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا