Skip to content

توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها از مهرماه

براساس طرح وزارت علوم در راستای کیفیت گرایی در آموزش عالی دانشگاه‌ها توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها از مهرماه سال تحصیلی آینده را شاهد خواهیم بود.

وقتی تعداد ثبت نام‌ های دانشگاه‌‌ها کم باشد، کمبود پذیرش توسط سازمان سنجش با تکمیل ظرفیت پر می‌شود. تمام داوطلبان و متقاضیانی که در آزمون سراسری مجاز شدند می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، چه آنهایی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده باشند و چه قبول نشده باشند؛ در واقع فقط مجاز شدن مهم است.

همه ساله تعداد بسیار زیادی از رشته‌‌ها و دانشگاه‌‌ها به دلیل انصراف دانشجو و یا ثبت‌نام در رشته محل دیگر دارای ظرفیت خالی می‌شوند. در این موقع دانشگاه اعلام تکمیل ظرفیت می‌کند تا دانشجویانی که می‌خواهند شانس خود را برای قبولی مجدد امتحان کنند، بتوانند دوباره انتخاب رشته کنند.

تغییرات در پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها

تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها

وزارت علوم در ادامه افزود: امسال تغییراتی در پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها ایجاد کرده است به طوری که، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیرعلوم از توقف دوره تکمیل ظرفیت از سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی گفت: عملا جلوی مرحله تکمیل ظرفیت بسته شده و ازامسال به جز مهرماه و فقط در بهمن ماه پذیرش خواهیم‌ داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: این مصوبه از مهرماه سال ۱۳۹۷ اجرایی خواهد شد.

ممنوعیت پذیرش دانشجو دکتری

 وزارت علوم، این مصوبه را به دلیل افزایش کیفیت گرایی در آموزش عالی اجرایی می‌کند، زیرا معتقد است در دهه های گذشته به اندازه کافی به بحث کمیت آموزش عالی توجه شده و اکنون زمان آن است که به افزایش کیفیت آموزش عالی توجه شود، از دیگر اقداماتی که در راستای کیفیت گرایی در آموزش عالی تاکنون اجرایی شده می‌توان به ممنوعیت پذیرش دانشجو دکتری اشاره کرد.

 به موجب این بخشنامه، ایجاد رشته محل‌های جدید در دوره دکتری تخصصی و ممنوعیت پذیرش دانشجوی دکتری برای تمامی زیر نظام‌های آموزش عالی، که شامل دولتی و غیر دولتی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ممنوع شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا