Skip to content

۵۰ دانشگاه تحت پوشش طرح اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی

محمدرضا آهنچیان مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم اعلام کرد: ۵۰ دانشگاه تحت پوشش طرح اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی قرار می گیرند.

طرح اشتغال پذیری

مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم در ادامه اعلام کرد: دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲ و ۱۳ دانشگاه مادر استان تحت پوشش طرح اشتغال پذیری قرار می‌گیرند.

محمدرضا آهنچیان با اشاره به تدوین و تهیه پیش نویس آیین‌نامه ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسیگفت: این برنامه برای برانگیختن دانشگاه‌ها تهیه شده است تا بتوانند برای اشتغال پذیری دانشجویان به شکل فعالانه و نظام یافته حرکت نمایند.

آهنچیان ادامه داد: دانشگاه‌ها پیش از این فعالیت‌های خوب و اثرگذاری در زمینه اشتغال پذیری دانشجویان داشته اند که به شکل پراکنده بوده و هر دانشگاه براساس تشخیص خود عمل می‌کند که البته مورد قبول وزارت علوم نیز قرار دارد اما چون برخی دانشگاه‌ها هنوز دراین زمینه کاری انجام نداده اند پیش نویس آیین‌نامه مذکور تدوین و تهیه شد.

طرح اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: با توجه به دوره کارشناسی و نقشی که دانشجویان این دوره می‌توانند در تولید ملی داشته باشند و برای ایجاد یک وحدت رویه در زمینه اشتغال پذیری دانشجویان بین دانشگاه‌ها، این طرح اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور اینکه وزارت علوم بتواند حمایت های خود را از این برنامه اجرا کند، این برنامه برای دانشگاه‌ها سطح ۱، سطح ۲ و ۱۳ دانشگاه مادر استان که در مجموع بیش از ۵۰ دانشگاه را در برمی‌گیرد، اجرا می‌شود.

آهنچیان در خاتمه یادآور شد: این برنامه در مرحله اول به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بازخوردی که ما از آن دریافت می‌کنیم و براساس تجربه ای که به دست خواهیم آورد آن را برای سایر دانشگاه‌ها نیز اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است، بعد از اجرای این طرح در دوره کارشناسی، و موفقیت‌آمیز بودن آن، در مقاطع بالاتر از جمله دوره کارشناسی ارشد نیز اجرایی خواهد‌شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا