Skip to content

طی کردن سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری و ارشد در پارک‌های علم و فناوری

عبدالرضا باقری قائم‌مقام وزیر علوم از طی کردن سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری و ارشد در پارک‌های علم و فناوری خبر داد. قائم‌مقام وزیر علوم از رایزنی با ستاد نیروهای مسلح برای طی کردن سربازی فارغ‌التحصیل دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد در پارک‌های علم و فناوری خبر داد تا از ظرفیت‌های علمی آن‌ها استفاده شود.

سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری و ارشد

عبدالرضا باقری گفت: هدف ما در وزارت علوم بر این است که در دوره فعلی بیشتر به مسئله تولید فناوری بپردازیم و انتظار تحقق هدف مذکور از دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور وجود دارد.

قائم‌مقام وزیر علوم گفت: در استان‌هایی که به تازگی در حال احداث پارک‌ها هستیم از نظر فیزیکی نزدیکی میان دانشگاه و پارک‌ها لحاظ شده است البته در برخی از استان‌ها به اقتضای امکانات چنین نشده، ولی باید با وجود فاصله فیزیکی میان پارک و دانشگاه ارتباط پویا شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در دهه ۸۰ و ۹۰ رسالت خود را در تولید نیروی انسانی و تولید دانش و فناوری انجام داده‌اند. امروزه مطالبه جدیدی از دانشگاه‌ها شکل گرفته و دانشگاه‌‌ها می‌بایست در حل مشکلات جامعه فعال باشند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم ایجاد پارک‌های علم و فناوری است که بسترهای مناسبی نیز جهت شکل‌گیری اقتصاد دانش‌ بنیان ایجاد می‌شود و تقریباً می‌توان گفت زیرساخت‌های مذکور در تمام استان‌های کشور، چه در دانشگاه‌ها و چه در پارک‌ها ایجاد شده است.

طی کردن سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری و ارشد در پارک‌های علم و فناوری

وی اعلام کرد: در حال تدوین و تهیه یک بسته حمایتی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل کارشناسی هستیم برای اینکه بتوانند پس از اتمام تحصیل به بازار کار وارد شوند و از مهارت‌های کافی برخوردار باشند.

باقری در ادامه اضافه کرد: همچنین در حال رایزنی با ستاد نیروهای مسلح هستیم تا دانشجویان فارغ‌التحصیل مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بتوانند دوران خدمت مقدس سربازی خود را در پارک‌های علم و فناوری بگذرانند تا از ظرفیت‌های علمی آنان استفاده شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا