Skip to content

سهم بانوان در شرکت‌های دانش بنیان ۲۵ درصد است

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پیرامون سهم بانوان در شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: با احتساب مدیران و اعضای هیات مدیره، نقش بانوان شرکت‌های دانش بنیان به ۲۵ درصد می‌رسد.

وی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت امور زنان و خانواده به افزایش سهم چشمگیر بانوان در فراگیری دانش و فناوری اشاره کرد. ستاری در این رابطه گفت: در ابتدای انقلاب تقریباً ۲۳ درصد از سهم ورودی دانشگاه‌‌ها به بانوان کشور اختصاص داشت، امروز شاهد آن هستیم که این سهم به ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.سهم بانوان در شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نقش پر رنگ بانوان ایرانی در رشته‌های فنی و مهندسی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آنان به شمار می‌رود. این موضوع ظرفیت خوبی برای اشتغال بانوان در کسب و کارهای دانش‌ بنیان ایجاد کرده است.

سهم بانوان در شرکت‌های دانش بنیان

سهم بانوان از مدیران عامل: ۱۳ درصد

با احتساب اعضای هیات مدیره: ۲۵ درصد

افزایش همکاری برای توسعه نقش زنان در کارآفرینی و فناوری

در ادامه دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به گسترش همکاری بین معاونت علمی و فناوری در حوزه توسعه اثربخشی نقش زنان در اقتصاد و کارآفرینی کشور گفت: این تفاهم‌نامه یک نقشه راه کلی است. این حرکت، زمینه را برای  برنامه‌های آتی در زمینه بهبود وضعیت زنان در اشتغال و نقش آفرینی آنان در پیشرفت فناوری و تحولات اجتماعی را فراهم می آورد.

دکتر ابتکار با اشاره به اراده جدی دولت دوازدهم برای کمک به مشارکت بانوان افزود: توانمندی‎های بانوان در زمینه فناوری‌های جدید و کارآفرینی قابل توجه است. این پتانسیل، با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات موثر این توانمندی به مرحله عمل و کارآفرینی خواهد رسید.

 

شایان ذکر است متولی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا